Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich
Abstract
krajobrazy wiejskie będące obrazem środowiska kulturowego wsi, są jedenym ze źródeł tradycji w jej wieloaspektowej integralnej postaci, która obejmuje zarówno wartości przyrodnicze, kulturowe jak i społeczne. architektura i krajobraz stanowią ściśle powiązane elementy. wzajemne relacje architektura-krajobraz są różne i zależą od wartości przestrzennych, charakteru kulturowego i oddziaływania psychologicznego krajobrazu. dlatego tak istotne znaczenie ma w nauczaniu projektowania problematyka wiejska, gdzie przekazana wiedza o współczesnych potrzebach ochrony zasobów przyrodniczych, o związkach pomiędzy obiektami i krajobrazem daje nadzieję, że niszczenie krajobrazu wiejskiego oraz dające się zauważyć przerwanie ciągłości tradycji rodzimej architektury i procesów ruralistycznych zostanie zrównoważone projektowaniem przyjaznym środowisku ostatecznie nobiliutujące środowisko kulturowe polskiej wsi.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Odnowa polskiej wsi strony 220 - 226
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Szarejko K.: Problematyka wiejska w nauczaniu projektowania jako konieczny warunek zachowania wartości środowiska kulturowego i naturalnego obszarów wiejskich// Odnowa polskiej wsi/ ed. red. nauk. Witold Czarnecki, Danuta Korolczuk. Białystok: Wydział Architektury Politechniki Białostockiej, 2006, s.220-226
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 157 times