Abstract
W ciągu ostatnich lat elementem wyposażenia elektrycznych pojazdów komunikacji miejskiej stały się układy napędowe umożliwiające hamowanie odzyskowe (rekuperacyjne) [5]. Podstacje trakcyjne w Polsce nie są wyposażone układy akumulacji energii z rekuperującego pojazdu. Możliwe jest wykorzystanie energii pochodzącej z hamowania odzyskowego jedynie, gdy w danym momencie znajduje się w tym samym obszarze zasilania inny pojazd mający możliwość jej zaabsorbowania. Mając na względzie szybkie zwiększenie liczby pojazdów wyposażonych w możliwość hamowania odzyskowego uzasadnione staje się podjęcie kroków zwiększających stopień wykorzystania energii rekuperacji.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
pages 40 - 44,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2013
- Bibliographic description:
- Bartłomiejczyk M., Połom M., Staroński K.: Próbna eksploatacja zasobnika superkondensatorowego w gdyńskiej sieci trolejbusowej// TTS Technika Transportu Szynowego. -., nr. 6 (2013), s.40-44
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 122 times