Abstract
Badania i opracowania dotyczące tematyki analizy wymagań klientów stosujących technologie informatyczne wskazują na istotne niedopasowanie obszaru wymagań klientów szeroko rozumianych technologii informatycznych i wytwórców tychże technologii. [3] Zakładając, że istotnym czynnikiem oceny technologii jest jej zdolność spełnienia oczekiwań i realnych potrzeb klientów (odbiorców). Każde wymaganie przyporządkowane danej technologii może być (i zwykle jest), albo żądaniem zmiany w istniejącej technologii, która prowadzi do jej ulepszenia, albo jest artykulacją założeń dla nowej technologii, która jeszcze nie istnieje. Rozpatrując to zagadnienie na płaszczyźnie dostawca-odbiorca technologii, w kontekście wymagań, można mówić o możliwościach (potencjale) zaspokajania potrzeb, które są domeną dostawcy technologii, a z drugiej strony o biznesowych potrzebach, które są domeną użytkownika.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Zarządzanie wiedzą i technologiami informatycznymi [Dokument elektroniczny] strony 396 - 401
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Turek K., Orłowski C.: Propozycja metodologii badań wymagań klientów wykorzystujących technologie informatyczne// Zarządzanie wiedzą i technologiami informatycznymi [Dokument elektroniczny]/ ed. redakcja: Cezary Orłowski, Zdzisław Kowalczuk, Edward Szczerbicki. - Dane tekstowe. Gdańsk: Pomorskie Wydawnictwo Naukowo-Techniczne PWNT, 2008, s.396-401
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 113 times