Propozycja metodologii badań wymagań klientów wykorzystujących technologie informatyczne - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Propozycja metodologii badań wymagań klientów wykorzystujących technologie informatyczne

Abstract

Badania i opracowania dotyczące tematyki analizy wymagań klientów stosujących technologie informatyczne wskazują na istotne niedopasowanie obszaru wymagań klientów szeroko rozumianych technologii informatycznych i wytwórców tychże technologii. [3] Zakładając, że istotnym czynnikiem oceny technologii jest jej zdolność spełnienia oczekiwań i realnych potrzeb klientów (odbiorców). Każde wymaganie przyporządkowane danej technologii może być (i zwykle jest), albo żądaniem zmiany w istniejącej technologii, która prowadzi do jej ulepszenia, albo jest artykulacją założeń dla nowej technologii, która jeszcze nie istnieje. Rozpatrując to zagadnienie na płaszczyźnie dostawca-odbiorca technologii, w kontekście wymagań, można mówić o możliwościach (potencjale) zaspokajania potrzeb, które są domeną dostawcy technologii, a z drugiej strony o biznesowych potrzebach, które są domeną użytkownika.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Zarządzanie wiedzą i technologiami informatycznymi [Dokument elektroniczny] strony 396 - 401
Language:
Polish
Publication year:
2008
Bibliographic description:
Turek K., Orłowski C.: Propozycja metodologii badań wymagań klientów wykorzystujących technologie informatyczne// Zarządzanie wiedzą i technologiami informatycznymi [Dokument elektroniczny]/ ed. redakcja: Cezary Orłowski, Zdzisław Kowalczuk, Edward Szczerbicki. - Dane tekstowe. Gdańsk: Pomorskie Wydawnictwo Naukowo-Techniczne PWNT, 2008, s.396-401
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 113 times

Recommended for you

Meta Tags