Abstract
Mapy normalnych są jedną z najszerzej stosowanych technik w grafice komputerowej, gdyż pozwalają na stosunkowo mało kosztowne odzwierciedlenie detali obiektów i ich interakcji z oświetleniem. Standardowe mapy normalnych przechowują jednak informacje jedynie o orientacji fragmentów powierzchni i nie oddają efektu rzucania cieni w ramach jednej powierzchni. Prezentowany w artykule algorytm pozwala na zakodowanie w standardowej mapie normalnych dodatkowych informacji o cieniu, rzucanym przez elementy powierzchni na inne elementy tej samej powierzchni. Ideą algorytmu jest potraktowanie składowych normalnej jako współczynników harmonicznych, dzięki czemu w tych składowych można zawrzeć przybliżenie dowolnej funkcji o małej częstotliwości opisanej na sferze. W tym konkretnym przypadku, przybliżaną funkcją jest funkcja rozpraszania światła, z uwzględnieniem zasłaniania przez inne elementy powierzchni.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. T. 1,
pages 25 - 34,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Kluczek K.: Przechowywanie złożonych funkcji oświetlenia w postaci mapy normalnych// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. Nr 10 (2011), s.25-34
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 97 times
Recommended for you
Model test and numerical simulations of earth pressure of non-cohesive soil in 3D formulation.
- P. E. Srokosz,
- E. Dembicki,
- M. Boulon