Abstract
Celem pracy jest ukazanie wpływu procesów regionalizacji na biznes międzynarodo-wy, ze szczególnym uwzględnieniem strategii ponadgranicznych. Rozważania podzielone są na 4 części. W pierwszej prezentowana jest istota procesu regionalizacji. W kolejnej części pracy scharakteryzowano przemiany strategii realizowanych przez korporacje transnarodowe, dokonywane pod wpływem procesów regionalizacji. W punkcie trzecim przedstawiono stu-dium przypadku - globalno-regionalną strategię firmy Hyundai. Wnioski z rozważań zawarto w podsumowaniu.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Regionalizacja globalizacji. T. 2 strony 226 - 237
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Rozkwitalska M.: Regionalizacja a strategie ponadgraniczne// Regionalizacja globalizacji. T. 2/ ed. red. nauk. Jan Rymarczyk, Bogusława Drelich-Skulska, Wawrzyniec Michalczyk ; Akademia Ekonomiczna im. Oskara Langego we Wrocławiu. Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych. Wrocław: Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, 2008, s.226-237
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 516 times