Relacje jako element wartości dla klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Relacje jako element wartości dla klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis

Abstract

W artykule poruszono kwestie związane z kształtowaniem wartości dla klienta hotelu w kontekście budowanych z nim związków lojalnościowych. Głównym celem było zbadanie znaczenia relacji w kształtowaniu wartości dla klienta. Rozważaniom przyświecał model wpływu relacji na wartość dla klienta, u którego podstaw leżało założenie, że wartość dostarczana klientowi decyduje o poziomie satysfakcji odczuwanej w kontaktach z przedsiębiorstwem. Klient usatysfakcjonowany zaś – w długiej perspektywie – staje się klientem lojalnym, z którym są budowane długotrwałe relacje. One zaś przekładają się na ocenę otrzymywanej wartości. Ponadto lojalny klient wyżej ocenia wartość dostarczaną mu przez usługodawcę, co w efekcie przekłada się na siłę budowanych z nim relacji. Obserwujemy tu swoistego rodzaju sprzężenie zwrotne. Na podstawie przeprowadzonych badań została podjęta próba wykazania, jak relacje budowane z gośćmi hotelowymi wpływają na wartość postrzeganą przez klienta. Badania przeprowadzono w wybranych hotelach trzygwiazdkowych Grupy Hotelowej Orbis.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU pages 13 - 23,
ISSN: 1899-3192
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Gołąb-Andrzejak E.: Relacje jako element wartości dla klienta na przykładzie hoteli Grupy Hotelowej Orbis// PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU. -., nr. 354 (2014), s.13-23
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.15611/pn.2014.354.01
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 115 times

Recommended for you

Meta Tags