Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego

Abstract

Niniejszy artykuł przedstawia wpływ zastosowania rozwiązania G2V oraz V2G na Krajowy System Elektroenergetyczny. Przedstawiono zmiany, jakie mogą zachodzić w kształcie krzywej obciążenia dobowego w zależności od wybranego scenariusza. Strategia G2V pozwala przede wszystkim na zrealizowanie tzw. „wypełniania dolin” czyli zwiększenia obciążenia w okresie doliny nocnej poprzez proces ładowania większej liczby pojazdów w tym okresie. Strategia V2G zezwala zarówno na realizację „wypełniania dolin” oraz „ścinania szczytów”. Samochody elektryczne poprzez oddawanie części energii zmagazynowanej w swoich bateriach, spowodowałyby odciążenie systemu elektroenergetycznego w okresie szczytowych obciążeń. Wiąże się to z bardziej efektywnym zwiększeniem obciążenia w okresie doliny nocnej niż przy rozwiązaniu G2V.

Citations

  • 0

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Cite as

Full text

download paper
downloaded 66 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej pages 69 - 72,
ISSN: 1425-5766
Language:
Polish
Publication year:
2018
Bibliographic description:
Stahl W.: Rozwiązania V2G I G2V jako sposoby wykorzystania samochodów elektrycznych do zmiany kształtu krzywej obciążenia dobowego systemu elektroenergetycznego// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej. -., nr. 61 (2018), s.69-72
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.32016/1.61.15
Bibliography: test
  1. Tomić J., Kempton W.: Using electric vehicles for grid-connected storage, W: Energy and Nanotechnology: Storage and the Grid, The Baker Institute at Rice University, USA, Houston, 15-16 listopada 2005.
  2. Damiano A., Gatto G., Marongiu I., i inni: Vehicle-to- Grid Technology: State of the Art and Future Scenarios, Journal of Energy and Power Engineering, David Publishing Company, nr. 8, 2014.
  3. Monteiro V., Goncalves H., i inni: Batteries Charging Systems for Electric and Plug-In Hybrid Electric Vehicles, W: Carmo J., Ribeiro J.: New Advances in Vehicular Technology and Automotive Engineering, wydawnictwo InTech, Rijeka, 2012. open in new tab
  4. Alonso M., Amaris H., i inni: Optimal Charging Scheduling of Electric Vehicles in Smart Grids by Heuristic Algorithms, Energies, 2014. open in new tab
  5. Gracia-Valle R.,Joao A. Pecas L.: Electric Vehicle Integration into Modern Power Networks, Springer, Nowy Jork, 2013. open in new tab
  6. Yu R., Zhong W., Xie S., i inni: Balancing Power Demand through EV Mobility in Vehicle-to-Grid Mobile Energy Networks, IEEE Transactions on Industrial Informatics, vol. 12, 2016. open in new tab
  7. Mullan J., Harries D., Braunl T., i inni: The Technical, Economic and Commercial Viability of the Vehicle-to- Grid Concept, Energy Policy, vol. 48, Elsevier, 2012. open in new tab
  8. Wang Z., Wang S.: Grid Power Peak Shaving and Valley Filling Using Vehicle-to-Grid Systems, IEEE Transactions on Power Delivery, vol. 28, nr. 3, 2013.
  9. Parsons R.G., Hidure K. M., i inni: Can Vehicle-To- Grid Revenue Help Electric Vehicles on the Market?, University of Delaware, 2011.
  10. Elektromobilność, pod red. Wójtowicz S., Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Warszawa 2011.
  11. Goswami D. Y., Kreith F.: Energy efficiency and renewable energy handbook, wydanie drugie, CRC Press, 2016. open in new tab
  12. Aslam M.: Vehicle to Grid Concept as Part of Power System and Electricity Market, Tampere University of Technology, 2016. 13. Strona Internetowa Polskich Sieci Elektroenergetycznych [dostęp 6.05.2018] -
  13. Falvo M. C., Sbordone D., Bayram I. S., Devetsikiotis M.: EV Charging Stations and Modes: International Standards, W: 2014 International Symposium on Power Electronics, Electrical Drives, Automation and Motion, Włochy, Ischia, 18-20 czerwca 2014 open in new tab
  14. Strona Internetowa Hiszpańskiego Ministerstwa Rozwoju [dostęp 10.04.2018] - https://www.fomento.gob.es/informacion-para-el- ciudadano/informacion-estadistica/movilidad/movilia- 20062007/encuesta-de-movilidad-de-las-personas- residentes-en-espan%CC%83a-movilia-20062007
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 183 times

Recommended for you

Meta Tags