Abstract
Autor zaproponował nowe podejście do sytuacji kolizyjnych na morzu. Polega ono na zastąpieniu ewolucyjnej trajektorii własnej ewolucyjnym zbiorem trajektorii wszystkich obiektów. Podejście to umożliwia predykcję manewrowania obiektów obcych przy jednoczesnym zachowaniu efektywności algorytmów ewolucyjnych. Dodatkowo, opracowany już wstępnie przez autorów zbiór kryteriów, ograniczeń i operatorów specjalizowanych powinien zapewnić realizm wyznaczanych trajektorii, tak, aby były one łatwe do wykonania, czytelne dla statków obcych i - ogólnie - przyjazne dla nawigatorów. Celem metody jest zwracanie trajektorii bliskich tym, które samodzielnie wybieraliby nawigatorzy w wyidealizowanej sytuacji dowolnie długiego czasu na podjęcie decyzji.
Citations
-
4
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku w języku o zasięgu międzynarodowym
- Title of issue:
- Marine Navigation and Safety of Sea Transportation strony 437 - 443
- Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Szłapczyński R.: Solving Multi-Ship Encounter Situations by Evolutionary Sets of Cooperating Trajectories// Marine Navigation and Safety of Sea Transportation/ ed. ed. A. Weintrit. London: CRC Press / Balkema, 2009, s.437-443
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1201/9780203869345.ch76
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 54 times