Abstract
Globalizacja i uniformizacja mody, sztuki, architektury itp. dotyczy również estetyki struktur handlowych. duża konkurencja w tym zakresie spotęgowała pęd ku poszukiwaniu oryginalności i zapewnienia klientom luksusu i wyjątkowości. Jednym z takich działań jest wprowadzenie sztuki do struktur handlowych. Sztuka współczesna wychodzi poza przestrzenie galerii i muzeów w poszukiwaniu odbiorcy, a w związku z tym, że zwiększyła się liczba godzin przebywania klientów w strukturach handlowych, miejsca te stały się przedmiotem uwagi współczesnych artystów. Twórcy eksponują i pracują w przestrzeniach otwartych, ale również we wnętrzach budynków, które z racji funkcji, jaka się w nich znajduje, nie są stworzone do poznawania i obcowania z dziełem sztuki. Sztuka, z założenia wolna od komercji, zostaje wprowadzona do przestrzeni o innej funkcji niż muzealna. Dzieło sztuki w swoim głównym założeniu jest wyjątkowe, dlatego takie połączenie, w jednej strukturze przestrzennej, sztuki i architektury stało się zagadnieniem ważnym dla inwestorów, architektów i artystów.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Thesis, nostrification
- Type:
- praca doktorska pracowników zatrudnionych w PG oraz studentów studium doktoranckiego
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 148 times