Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych

Abstract

DirectX 11 oraz OpenGL 4 wprowadziły do potoku renderującego bardzo oczekiwaną teselację. Wraz z upływem czasu coraz więcej silników graficznych zostaje dostosowywanych do wspierania tej technologii, więc nie można pozostawać wobec niej obojętnym. W artykule przedstawiona zostanie koncepcja teselacji od strony teoretycznej oraz praktycznej. Opisany zostanie nowy potok renderujący, a w szczególności dedykowane teselacji programy cieniujące. Główną część artykułu stanowić będzie opis różnych technik, za pomocą których uzyskiwane są efekty takie jak wygładzanie powierzchni czy odwzorowywanie przemieszczeń (ang. Displacement Mapping), które pozwalają na efektowne uszczegóławianie modeli trójwymiarowych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne no. 22, pages 71 - 91,
ISSN: 1732-1166
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Sobiesiak K.: Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 22., (2014), s.71-91
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 148 times

Recommended for you

Meta Tags