Abstract
DirectX 11 oraz OpenGL 4 wprowadziły do potoku renderującego bardzo oczekiwaną teselację. Wraz z upływem czasu coraz więcej silników graficznych zostaje dostosowywanych do wspierania tej technologii, więc nie można pozostawać wobec niej obojętnym. W artykule przedstawiona zostanie koncepcja teselacji od strony teoretycznej oraz praktycznej. Opisany zostanie nowy potok renderujący, a w szczególności dedykowane teselacji programy cieniujące. Główną część artykułu stanowić będzie opis różnych technik, za pomocą których uzyskiwane są efekty takie jak wygładzanie powierzchni czy odwzorowywanie przemieszczeń (ang. Displacement Mapping), które pozwalają na efektowne uszczegóławianie modeli trójwymiarowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. 22,
pages 71 - 91,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2014
- Bibliographic description:
- Sobiesiak K.: Techniki sprzętowej teselacji do wygładzania i uszczegóławiania modeli trójwymiarowych// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. 22., (2014), s.71-91
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 148 times