Uczelnie jako generatory wiedzy - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Uczelnie jako generatory wiedzy

Abstract

W opracowaniu zaproponowano dwa warianty rozwoju uczelni. Pierwszy to ewolucja w kierunku modelu uniwersytetu przedsiębiorczego Clarka, którego elementy są realizowane w niektórych uniwersytetach. Wymaga to przede wszystkim wzmocnienia roli rektora i zmniejszenia znaczenia ciał kolegialnych oraz zapisów ustawowych sprzyjających tworzeniu firm typu spin out i spin up. Drugi to wariant dalej idący ewolucji uczelni w kierunku modelu uniwersytet III generacji Wissemy, co wymaga generalnych zmian w organizacji i zarządzaniu uczelnią. W tym wypadku zasadne byłoby wykorzystanie idei organizacji hipertekstowej.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Misje i służebność uniwersytetu w XXI w strony 289 - 296
Language:
Polish
Publication year:
2013
Bibliographic description:
Leja K.: Uczelnie jako generatory wiedzy// Misje i służebność uniwersytetu w XXI w/ ed. Jerzy Woźnicki Warszawa: Instytut Społeczeństwa Wiedzy, Fundacja Rektorów Polskich, 2013, s.289-296
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 58 times

Recommended for you

Meta Tags