Abstract
W referacie przedstawiono strukturę układu regulacji silnika indukcyjnego opartą na modelu multiskalarnym. Dla przedstawianej struktury wybrano do transformacji zmiennych stanu wektor prądu stojana i wektor strumienia stojana. Przeprowadzono badania eksperymentalne, na stanowisku z silnikami o mocy 22kW, w układzie regulacji z obserwatorem prędkości ką-towej wirnika. Badania przeprowadzono w pełnym zakresie zmian prędkości oraz dla typo-wych stanów dynamicznych silnika. Dodatkowo przedstawiono strukturę układu do osłabia-nia zadanej wartości kwadratu strumienia stojana silnika oraz do ograniczenia zadanej warto-ści dla regulatora momentu. Przeprowadzone badania wykazały dobre właściwości układu re-gulacji silnika asynchronicznego.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
pages 179 - 184,
ISSN: 1425-5766 - Title of issue:
- Zastosowanie komputerów w nauce i technice`2006 : XVI cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS Oddział w Gdańsku, Gdańsk 2006. strony 179 - 184
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Włas M.: Układ bezpośredniej regulacji strumienia silnika asynchronicznego// Zastosowanie komputerów w nauce i technice`2006 : XVI cykl seminariów zorganizowanych przez PTETiS Oddział w Gdańsku, Gdańsk 2006./ Gdańsk: Wydaw. WEiA PG, 2006, s.179-184
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times
Recommended for you
Stany dynamiczne układów sterowania multiskalarnego silnikiem indukcyjnym
- M. Włas,
- P. S. Stankiewicz,
- Z. Krzemiński
Stany dynamiczne układów sterowania multiskalarnego silnikiem indukcyjnym
- Z. Krzemiński,
- M. Włas,
- P. S. Stankiewicz