Abstract
Budowanie przewagi konkurencyjnej na podstawie kapitału ludzkiego stanowi istotę gospodarki opartej na wiedzy. Krytyczną wartością współczesnego przedsiębiorstwa jest zatem wiedza i kapitał intelektualny. Efektywny sposób zarządzania nimi wpływa bezpośrednio na poziom kreatywności i innowacyjności. W konsekwencji stanowi główny trzon w procesie budowania konkurencyjnej pozycji przedsiębiorstwa w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Wynika stąd konieczność elastyczności i łatwej adaptacji do warunków "nowej ekonomii". Ta z kolei wymusza, by nowoczesne zarządzanie strategiczne obejmowało również budowanie relacji z otoczeniem. Dla gospodarki opartej na wiedzy ważne by było zarówno partnerstwo przedsiębiorstw między sobą, jak i z uniwersytetem nowej generacji oraz instytucjami sektora badawczo-rozwojowego. Dzięki ich współpracy możliwe jest wdrażanie i komercjalizacja wyników badań naukowych.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Transfer wiedzy w ekonomii i zarządzaniu; praca zbiorowa pod red. M. Grzybowskiego strony 151 - 166
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Richter I.: Wartość wiedzy dla współpracy nauki i biznesu // Transfer wiedzy w ekonomii i zarządzaniu; praca zbiorowa pod red. M. Grzybowskiego/ ed. praca zbiorowa pod red. M. Grzybowskiego. Gdynia: Wydaw. Uczelniane Akademii Morskiej, 2011, s.151-166
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 92 times