Abstract
Morski port w Gdańsku, będący podmiotem o podstawowym znaczeniu dla polskiej gospodarki narodowej, odgrywa również znaczącą rolę jako ogniwo Transeuropejskiego Korytarza Transportowego nr VI łączącego kraje skandynawskie z południowo-wschodnią Europą. Aktualnie podmiot ten utrzymuje pozycję zdecydowanego lidera wśród polskich portów pod względem obsłużonej masy ładunkowej. Aby tę pozycję zachować, spotęgować dalszy dynamiczny rozwój i utrzymać przewagę konkurencyjną w rejonie południowego Bałtyku istotne jest wyznaczenie rodzaju strategii w konfiguracji otoczenie-organizacja, która będzie najbardziej efektywna dla analizowanego podmiotu. Za główny cel pracy postawiono sobie zatem zidentyfikowanie właściwej strategii rozwoju Portu Gdańsk położonego w jednym z najszybciej rozwijających się rejonów Europy i będącego ważnym międzynarodowym węzłem komunikacyjnym. Zadanie to zrealizowano posługując się algorytmem przeprowadzania diagnozy sytuacji przedsiębiorstwa w oparciu o analizę TOWS/SWOT. Wyznaczona w pracy strategia jest zdaniem autorki najbardziej pożądanym kierunkiem działania morskiego Portu Gdańsk i z pewnością umożliwi mu utrzymanie pozycji jednego z ważniejszych portów sieci TEN-T (ang. Trans-European Transport Networks) w tym rejonie Europy.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Wymiary Logistyki. Konkurencyjność podmiotów TSL. tom 46 strony 13 - 29
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2016
- Bibliographic description:
- Baj-Rogowska A.: Wybór strategii rozwoju Portu Gdańsk opartej na analizie TOWS/SWOT// Wymiary Logistyki. Konkurencyjność podmiotów TSL. tom 46/ ed. Ryszard Miler, Marek Gogołkiewicz, Bohdan Pac Warszawa: CeDeWu, 2016, s.13-29
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 451 times