Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych

Abstract

Celem opracowania jest identyfikacja uwarunkowań wykluczenia finansowego starszych konsumentów na rynku usług finansowych. Dla realizacji tego celu zidentyfikowano m.in. podstawowe pojęcia dotyczące wykluczenia (w tym wykluczenia finansowego) osób starszych. Zagrożenia wynikające z wykluczenia finansowego starszych konsumentów zostały zilustrowane poprzez analizę danych statystycznych dotyczących starzenia się społeczeństwa. Podstawowy cel artykułu został zrealizowany poprzez identyfikację społecznych, podażowych i popytowych uwarunkowań wykluczenia finansowego osób w wieku 50+ na rynku usług finansowych. W tekście znaczną uwagę poświęcono również na przedstawienie porównań międzynarodowych w obszarze wykluczenia finansowego. Niniejszy tekst kończą wnioski dla praktyki gospodarczej wskazujące możliwości ograniczania rozmiarów wykluczenia finansowego z korzyścią zarówno dla klientów jak i instytucji finansowych.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
MARKETING I RYNEK pages 336 - 347,
ISSN: 1231-7853
Language:
Polish
Publication year:
2014
Bibliographic description:
Czerwiński B.: Wykluczenie finansowe starszych konsumentów na rynku usług finansowych// MARKETING I RYNEK. -., nr. 11 (2014), s.336-347
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 139 times

Recommended for you

Meta Tags