Abstract
Artykuł przedstawia przykłady zastosowań asfaltu drogowego 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności. Stosowanie tych mieszanek w Polsce jest efektem stale rosnących obciążeń dróg, głównie poprzez zwiększanie się natężenia ruchu pojazdów ciężarowych. Cechą charakterystyczną mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności jest stosowanie twardszych asfaltów w porównaniu do standardowego asfaltu 35/50 stosowanego do warstwy betonu asfaltowego w podbudowie oraz w warstwie wiążącej. Oprócz stosowania twardszego asfaltu zwykłego 20/30 oraz alternatywnie asfaltów modyfikowanych PMB 10/40-65 lub PMB 25/55-60, również sama zawartość asfaltu w mieszance typu WMS jest wyższa. Przedstawione wyniki badań asfaltów 20/30 oraz ich praktyczne zastosowania do mieszanek typu WMS zostały potwierdzone dobrym stanem technicznym przykładowych konstrukcji nawierzchni.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Magazyn Autostrady
pages 56 - 58,
ISSN: 1730-0703 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Pszczoła M.: Wykorzystanie asfaltu 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności// Magazyn Autostrady. -., nr. 7 (2011), s.56-58
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 140 times