Abstract
Artykuł przedstawia przykłady zastosowań asfaltu drogowego 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności. Stosowanie tych mieszanek w Polsce jest efektem stale rosnących obciążeń dróg, głównie poprzez zwiększanie się natężenia ruchu pojazdów ciężarowych. Cechą charakterystyczną mieszanki betonu asfaltowego o wysokim module sztywności jest stosowanie twardszych asfaltów w porównaniu do standardowego asfaltu 35/50 stosowanego do warstwy betonu asfaltowego w podbudowie oraz w warstwie wiążącej. Oprócz stosowania twardszego asfaltu zwykłego 20/30 oraz alternatywnie asfaltów modyfikowanych PMB 10/40-65 lub PMB 25/55-60, również sama zawartość asfaltu w mieszance typu WMS jest wyższa. Przedstawione wyniki badań asfaltów 20/30 oraz ich praktyczne zastosowania do mieszanek typu WMS zostały potwierdzone dobrym stanem technicznym przykładowych konstrukcji nawierzchni.
Author (1)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- Copyright (2011 Elamed Media Group)
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Magazyn Autostrady
pages 56 - 58,
ISSN: 1730-0703 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Pszczoła M.: Wykorzystanie asfaltu 20/30 do mieszanek mineralno-asfaltowych o wysokim module sztywności// Magazyn Autostrady. -., nr. 7 (2011), s.56-58
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 185 times