Wykorzystanie silnika graficznego JMONKEYENGINE 3 oraz jego środowiska wytwórczego w procesie tworzenia gry
Abstract
Zaprezentowano podstawy funkcjonowania silników graficznych na platformie Java oraz przedstawiono silnik jMonkeyEngine. Omówiono podstawowe zasady zarządzania obiektami na scenie w jMonkeyEngine i wykonano porównanie do innych rozwiązań. Przedstawiono szczegółowo sposób obsługi modeli trójwymiarowych. Dokonano charakterystyki obsługi operacji wejścia w omawianym silniku. Opisano architekturę opartą na shaderach, która jest stosowana w definiowaniu materiałów. Zaprezentowano rozwiązania, które ułatwiają tworzenie gry strategicznej. Wykonano opis środowiska programistycznego stworzonego specjalnie do celu projektowania gier komputerowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne
no. T. 1,
pages 99 - 110,
ISSN: 1732-1166 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2011
- Bibliographic description:
- Jakusz B., Kulesza P.: Wykorzystanie silnika graficznego JMONKEYENGINE 3 oraz jego środowiska wytwórczego w procesie tworzenia gry// Zeszyty Naukowe Wydziału ETI Politechniki Gdańskiej. Technologie Informacyjne. -Vol. T. 1., nr. Nr 10 (2011), s.99-110
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 119 times
Recommended for you
Tworzenie kooperacyjnych gier przygodowych z wykorzystaniem HTML 5
- M. Szwoch,
- P. Pieniążek,
- A. Fałkowski
Zastosowanie Grafiki 3D do wizualizacji dna morskiego
- A. Chybicki,
- P. Kociński,
- E. Rogala
- + 2 authors