Abstract
W pracy przedstawiono wyniki pomiarów satelitarnych, przeprowadzonych w celu określenia przebiegu trasy kolejowej. Na podstawie uzyskanych danych z ok. 30-kilometrowego odcinka linii podjęto kwestię dostępności błędu wyznaczeń sieci ASG-EUPOS podczas pomiarów linii kolejowej. Podjęto próbę oszacowania dokładności pomiarów satelitarnych. Wyznaczone współrzędne toru dały podstawę do rozpatrzenia możliwości wykorzystania tego rodzaju pomiarów przy określaniu miarodajnych danych do projektowania (azymutów kierunków głównych trasy, kąta zwrotu, współrzędnych punktu przecięcia kierunków głównych). Podano również sposób odtworzenie rejonu zmiany kierunku trasy w lokalnym układzie współrzędnych, korzystnym z punktu widzenia kształtowania odcinków łukowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Technika Transportu Szynowego
no. R. 15,
pages 58 - 64,
ISSN: 1232-3829 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Koc W., Specht C.: Wyniki pomiarów satelitarnych toru kolejowego// TTS Technika Transportu Szynowego. -Vol. R. 15., nr. nr 7-8 (2009), s.58-64
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 69 times
Recommended for you
Mobilne pomiary satelitarne na liniach Pomorskiej Kolei Metropolitalnej
- C. Specht,
- P. Dąbrowski,
- M. Specht
- + 5 authors