Abstract
Rozpatrzono problematykę roli i odbioru architektury medialnej (AM). AM stanowiąca zagadnienie interdyscyplinarne (jako synergia architektury, sztuki, i technologii) rozpatrywano w kontekście biznesu (rola AM w obrębie przestrzeni komercyjnych) oraz psychologii środowiskowej (uwzględniając percepcję użytkownika). Podkreślono specyficzny profil użytkownika współczesnych przestrzeni publicznych wywodzącego się ze „społeczeństwa spektaklu” i „społeczeństwa informacyjnego”. Wymaga on nowych doznań związanych z ofertą obiektów działalności komercyjnych, czego zapowiedzią jest spektakl AM. Celem referatu jest zdefiniowanie pojęcia przestrzeni komercyjnych, związanych z ofertą „doświadczeń kulturowych” oraz innymi celami biznesowymi. Ponadto, przeanalizowano wpływ AM na informacyjną wartość obiektów architektonicznych. Uwzględniono powiązania pomiędzy fizjonomią budynków (formą i fasadą, w obrębie których występują rozwiązania medialne) a ich funkcją. Co więcej, zasygnalizowano również charakterystykę obiektów AM jako „dominant medialnych”. Przedstawione rozważania wzbogacone o wyniki ankiety stanowią wprowadzenie do głębszej analizy percepcji AM. Zaprezentowane wyniki pozwalają jednak zaakcentować główne relacje pomiędzy cechami AM a jej pozytywnym odbiorem przez użytkowników.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Życzkowska K.: ZAPOWIEDŹ SPEKTAKLU I SPEKTAKL W PRZESTRZENI - ROLA I ODBIÓR ARCHITEKTURY MEDIALNEJ// Badania interdyscyplinarne w architekturze : BIWA 1 : monografia konferencyjna.Tom 2, Przestrzenie publiczne w mieście/ : , 2015, s.137-147
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 71 times