Abstract
Referat przedstawia projekt systemu ekspertowego do tworzenia animacji komputerowych. Założono, iż wykorzystanie reguł animacji tradycyjnej i przetwarzania rozmytego może przyspieszyć proces tworzenia animacji komputerowych i pozwoli uzyskiwać animacje o wysokiej jakości wizualnej, nie ustępujące anima-cjom przygotowanym w całości przez animatora. Wejściem do systemu jest prosta animacja oraz opis ruchu pożądanego przez użytkownika. Wyjściowa animacja uzupełniana jest o niezbędne fazy ruchu, w celu uzy-skania wersji czytelnej i atrakcyjna wizualnie. Reguły systemu decyzyjnego pochodzą z transkrypcji reguł animacji z języka naturalnego na zdania logiczne oraz z drążenia danych z wykorzystaniem metody zbiorów przybliżonych. Opisano strukturę systemu i sposób jego wykorzystania, procedurę wydobywania wiedzy z animacji treningowych, budowę modułu wnioskowania. System wykorzystany zostanie do stworzenia serii animacji, które ostatecznie w teście subiektywnym porównane będą z animacjami tworzonymi w całości przez animatora.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- Inżynieria wiedzy i systemy ekspertowe. T. 2 strony 287 - 296
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2006
- Bibliographic description:
- Szczuko P., Kostek B.: Zastosowanie przetwarzania rozmytego w animacji komputerowej// Inżynieria wiedzy i systemy ekspertowe. T. 2/ ed. pod red. Adama Grzecha. Wrocław: Ofic. Wydaw. Politechniki Wrocławskiej, 2006, s.287-296
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 191 times