Publications
Filters
total: 925
Catalog Publications
Year 2006
-
Wpływ metod zagęszczania mieszanek mineralno-asfaltowych na wyniki badań ich cech mechanicznych
PublicationPublikacja przedsatawia wyniki badań wpływu metod zagęszczania stosowanych w laboratorium na rezultaty uzyskiwane w badanich cech mieszanek mineralno-asfaltowych. Badano mieszanki różniące się rodzajem asfaltu natomiast mieszanka mineralna była taka sama. Próbki zagęszczano stsoując metodę udarową (Marshalla) oraz zagęszczanie walcem. Badano pełzanie statycznemieszanek mineralno-asfaltowych oznaczając moduł sztywności, pedkośc...
-
Wpływ przekształceń struktury sieci ulicznej na sprawność funkconowania transportu indywidualnego w miastach
PublicationZwiązki pomiędzy wybranymi kierunkami przekształcania sieci ulicznej i zagospodarowania przestrzennego a funkcjonowaniem transportu indywidualnego. Przykładowe modele ruchu w miastach.
-
Zagrożenia w ruchu drogowym na sieci dróg powiatów ziemskich.
PublicationZróżnicowanie stanu bezpieczeństwa na drogach w powiatach.Charakterystyka zagrożeń na drogach powiatów ziemskich.Identyfikacja problemów i grup ryzyka.Klasyfikacja powiatów ziemskich ze względu na stan brd.
-
Zastosowanie szeregów czasowych do analiz bezpieczeństwa ruchu drogowego
PublicationPrzykład metody modelowania i prognozowania zmian poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego w warunkach polskich. Określenie wielkości wpływu wybranych czynników na liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Polsce.
Year 2005
-
Bezpieczeństwo ruchu drogowego na arteriach miejskich
PublicationBezpieczeństwo ruchu na arteriach miejskich jest bardzo istotnym problemem, gdyż na tych ulicach skupia się najwięcej wypadków i ich ofiar. Aglomeracje miejskie i powiaty grodzkie mają do odegrania istotną rolę w zmniejszeniu liczby śmiertelnych wypadków drogowych w Polsce, co jest elementem Krajowego Programu BRD GAMBIT 2005. W niniejszej pracy przedstawiono wstępne wyniki badań czynników wpływających na bezpieczeństwo ruchu drogowego,...
-
Cechy dróg zamiejskich a zagrożenie zdrowia i życia ich użytkowników
Publication -
Pasy bezpieczeństwa ratują życie
PublicationRóżne aspekty stosowania pasów bezpieczeństwa w pojazdach, jako najtańszego i najbardziej dostępnego środka zmniejszenia liczby ofiar śmiertelnych w wypadkach drogowych. Sposoby poprawy poziomu użytkowania pasów bezpieczeństwa. Zagraniczne programy badawcze.
Year 2003
-
10 lat systemowych działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego jako przygotowania do wejścia Polski do Unii Europejskiej.
PublicationPrzedstawiono podsumowanie dekady prac na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. W 2001 roku Rada Ministrów przyjęła nowy program GAMBIT 2000 jako program bezpieczeństwa ruchu dla Polski na lata 2001-2010. Program jest spójny z III Programem UE i zakłada poprawę bezpieczeństwa w Polsce do poziomu średniej krajów UE.
-
Badania cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych podczas pełzania przy zginaniu w niskich temperaturach.
PublicationReferat przedstawia metodykę oraz wyniki badań cech reologicznych mieszanek mineralno-asfaltowych w zakresie temperatur od -10 st C do +20 st C. W badaniach wykorzystano metodę zginania belek obciążonych stałą siłą skupioną przyłożoną w środku rozpiętości belki. Zastosowano dwa typy mieszanek mineralno-asfaltowych: beton asfaltowy z asfaltem zwykłym i mastyks grysowy SMA z asfaltem modyfikowanym. Do wyznaczenia cech reologicznych...
-
Correlation between performance properties of asphalt mixes and properties of bituminous binder.
PublicationPrzeprowadzono badania betonów asfaltowych, gdzie zmienną był tylko rodzaj asfaltu. W badaniach określono podstawowe cechy asfaltów. Dla betonów asfaltowych badano takie właściwości jak: odporność na deformacje trwałe, odporność na starzenie, odporność na działanie wody i mrozu oraz właściwości niskotemperaturowe. Wynikiem analiz są przedstawione w referacie najbardziej skorelowane cechy asfaltu z właściwościami betonu asfaltowego.
-
Falling accident risk in Poland.
PublicationFor the last few years we observe optimistic tendencies in traffic risk development in Poland the number of fatalities decreases about 10% per year, bringing Poland closer to European Union standards. Nevertheless in 2001 we observed the unexpected, and bigger than forecasted, casualty reduction. The reason was the economic downturn suffered across the country, resulting in reduced demand for transportation. The danger lies in...
-
GRSP`s fourth year in Poland.
PublicationThis paper gives an extensive run through of two projects of the GRSP initiative carried out by Shell to mark a decade of the companyłs contribution to the GAMBIT Programme. It brings some information about the activities of the Polish GRSP Committee in 2002, and about last year International Seminar GAMBIT 2002.
-
Koncepcja regionalnego systemu bezpieczeństwa ruchu drogowego
PublicationIstnienie systemu zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego stanowi warunek konieczny powodzenia każdego programu. System taki powinien precyzować formuły prawne, organizacyjne oraz finansowe, określające zasady współdziałania organizacji, instytucji i osób zaangażowanych w proces poprawy brd. System powinien także obligować do metodycznego i naukowego podejścia do rozwiązywania problemów brd. W artykule przedstawiono koncepcję...
-
Koncepcja trójmiejskiego inteligentnego systemu transportu TRISTAR.
PublicationZastosowanie Inteligentnych Systemów Transportu jest jednym ze sposobów udoskonalenia systemów transportowych. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w Sopocie w 2002 roku, miasta Aglomeracji Trójmiejskiej przystąpiły do opracowania koncepcji systemów zarządzania ruchem na podległych sobie drogach. W niniejszym referacie przedstawiono pierwszy element prac koncepcyjnych, jakim jest system aglomeracyjny.
-
Koncepcja zarządzania ruchem TRISTAR - Gdynia. I Konferencja Naukowo-Techniczna Systemy Transportowe. Teoria i Praktyka. Gliwice, 10 września 2003.
PublicationZastosowanie Inteligentnych Systemów Transportu jest jednym ze sposobów udoskonalenia układów transportowych. Systemy te dostarczają szeroki wachlarz narzędzi począwszy od zaawansowanych systemów sterowania ruchem za pomocą sygnalizacji świetlnej do systemów ostrzegania o możliwości wystąpienia wypadku. Zgodnie z ustaleniami podjętymi w Sopocie w 2002 roku, miasta Aglomeracji Trójmiejskiej przystąpiły do opracowania koncepcji...
-
Modelowanie rozkładu ruchu w sieciach transportowych z uwzględnieniem zmienności popytu na transport.IV Konferencja Naukowa Doktorantów Wydziałów Budownictwa. Gliwice - Wisła, 20-21 listopada 2003].
PublicationStosowane powszechnie w planowaniu rozwoju systemów transportowych modele rozkładu ruchu w sieci najczęściej nie uwzględniają wpływu zjawiska zatłoczenia na zmiany zachowań transportowych mieszkańców. Zmiany te przejawiają się w rezygnacji z podróży w godzinach szczytowych, ograniczeniu długości podróży lub wyborze alternatywnego środka transportu. W referacie przedstawiono charakterystykę metod rozkładu ruchu, które pozwalają...
-
Modelowanie rozkładu ruchu w warunkach zatłoczenia w miastach średniej wielkości.
PublicationW referacie przedstawiono charakterystykę rozkładów ruchu uwzględniających zmiany popytu transportowego oraz przykłady stosowania elastycznych rozkładów ruchu w modelowaniu układów transportowych miast w celu uwzględnienia wpływu zmian w podaży sieci transportowej oraz jej zatłoczenia na zmiany zachowań transportowych mieszkańców.
-
Obiekty warunkujące rozwój podstawowego układu komunikacyjnego Gdańska
PublicationW pracy przedstawiono charakterystykę ramy ulicznej Gdańska oraz charaktery-stykę głównych obiektów inżynierskich warunkujących jej rozwój. Przedstawio-no także prognozę ruchu dla poszczególnych etapów rozwoju tego układu.
-
Przepisy dotyczące dopuszczalnych wymiarów ciężarów samochodów ciężarowych w Unii Europejskiej i w Polsce.
PublicationArtykuł przedstawia unormowania prawne obowiązujące w Unii Europejskiej oraz w Polsce. Porównano zarówno wymiary pojazdów, dopuszczalne obciążenie jak i naciski wywierane przez poszczególne pojazdy. Przedstawiono różnice w legislacji pomiędzy Unią Europejską a Polską i konsekwencje z tego wynikające. Z przedstawionego porównania wynika, że w Polsce dopuszczalne obciążenie na oś jest mniejsze niż w Unii Europejskiej. Będzie to...
-
Szczepność między warstwami asfaltowymi nawierzchni.
PublicationW publikacji przedstawiono problem, jaki wynika z braku szczepności warstw asfaltowych. Brak szczepności wynika z braku odpowiedniej warstwy szczepnej, lub zastosowania gruboziarnistych warstw asfaltowych i małej ilości lepiszcza do warstwy szczepnej. Konsekwencją braku szczepności miedzy warstwami jest mniejsza trwałość zmęczeniowej nawierzchni i krótszy okres jej eksploatacji. Może się to przyczynić do konieczności przeprowadzenia...
-
Testing of performance properties of asphalt mixes for thin wearing courses.
PublicationPrzedstawiono wyniki badań następujących cech mieszanek mineralno asfaltowych: odporność na starzenie, oddziaływanie wody i mrozu, koleinowanie i oddziaływanie niskich temperatur. W badaniach zastosowano 2 typy mieszanek: beton asfaltowy o nieciągłym uziarnieniu i mastyks grysowy SMA. Wykorzystano 4 rodzaje asfaltów: 1 niemodyfikowany i 3 modyfikowane polimerami. Stwierdzono że wszystkie mieszanki są porównywalnie odporne na starzenie,...
-
Wpadki w ruchu drogowym w Algierii.
PublicationReferat zawiera analizę stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w Algierii w latach 1970-2000, diagnozę stanu systemu transportowego oraz strategię dotyczącą podjęcia niezbędnych działań na rzecz poprawy sytuacji w ruchu drogowym w Algierii.
-
Wpływ czynników drogowo-ruchowych na bezpieczeństwo ruchu drogowego w powiatach. IV Konferencja Naukowa Doktorantów Wydziałów Budownictwa.
PublicationPrzedstawiono uzasadnienie wyboru powiatów ziemskich do analiz brd. Podano główne miary brd i czynniki wpływające na brd. Wskazano na główne problemy: prędkość, alkohol i infrastruktura drogowa oraz grupy ryzyka: piesi, dzieci i młodzi kierowcy.
Year 2002
-
Traffic risk modelling using time-series
PublicationW referacie przedstawiono metodę prognozowania ryzyka w ruchu drogowym powstałą na bazie analizy szeregów czasowych. W jej oparciu dla danych o liczbie śmiertelnych ofiar wypadków drogowych w Polsce w latach 1989-2000 zbudowano model i wykonano prognozę rozwoju trendu w przyszłości.
-
Wpływ typów skrzyżowań w sieci ulic na sprawność funkcjonowania transportu indywidualnego w miastach średniej wielkości
PublicationReferat dotyczy określenia wpływu rozwoju motoryzacji na funkcjonowanie transportu indywidualnego miast średnich. Analizy przeprowadzone zostały na przykładzie miasta teoretycznego o promienisto-obwodnicowym układzie geometrycznym sieci ulicznej. Autor podjął próbę uzasadnienia tezy, iż prawidłowa lokalizacja poszczególnych typów skrzyżowań w zależności od odległości do obszarów centralnych powoduje poprawę sprawności układu ulicznego...