Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers Part M-Journal of Engineering for the Maritime Environment
ISSN:
1475-0902
eISSN:
2041-3084
Disciplines
(Field of Science):
- civil engineering, geodesy and transport (Engineering and Technology)
- mechanical engineering (Engineering and Technology)
- environmental engineering, mining and energy (Engineering and Technology)
Ministry points: Help
Year | Points | List |
---|---|---|
Year 2024 | 70 | Ministry scored journals list 2024 |
Year | Points | List |
---|---|---|
2024 | 70 | Ministry scored journals list 2024 |
2023 | 70 | Ministry Scored Journals List |
2022 | 70 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2021 | 70 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2020 | 70 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2019 | 70 | Ministry Scored Journals List 2019-2022 |
2018 | 30 | A |
2017 | 30 | A |
2016 | 30 | A |
2015 | 30 | A |
2014 | 25 | A |
2013 | 30 | A |
2012 | 25 | A |
2011 | 25 | A |
Model:
Hybrid
Points CiteScore:
Year | Points |
---|---|
Year 2023 | 3.9 |
Year | Points |
---|---|
2023 | 3.9 |
2022 | 3.5 |
2021 | 3.1 |
2020 | 3.2 |
2019 | 2.7 |
2018 | 3 |
2017 | 2.7 |
2016 | 2.5 |
2015 | 2.2 |
2014 | 1.6 |
2013 | 1.5 |
2012 | 1.6 |
2011 | 1 |
Impact Factor:
Log in to see the Impact Factor.
Sherpa Romeo:
Papers published in journal
Filters
total: 3
Catalog Journals
Year 2015
-
Uncertainty in maritime risk analysis: Extended case study on chemical tanker collisions
Publication
Year 2009
-
The stability of a damaged roll-on roll-off vessel with water on deck
PublicationPrzeprowadzono analizę stateczności statku ro-ro w stanie awaryjnym z wodą na pokładzie. Pokazano, że moment przechylający związany jest z wypiętrzeniem wody na pokładzie ponad poziom wody zaburtowej, pochodzącym od fali. Omówiono trzy metody wyznaczania kąta przechyłu, wywołanego wodą na pokładzie. Zidentyfikowano krytyczne wypiętrzenie wody, przy którym następuje utrata stateczności statku.
Year 2003
-
Accumulation of water on the vehicle deck
PublicationPodano matematyczny model gromadzenia się wody na pokładzie garażowym statków ro-ro w stanie awaryjnym i wypiętrzania się wody ponad poziom wody zaburtowej w wyniku falowania morza. Wypiętrzanie to ma charakter losowy. Podano teoretycznie wartość średnią i wariancję tegoż wypiętrzenia.
seen 601 times