Pęknięcia zmęczeniowe i uszkodzenia korozyjne są głównymi przyczynami zniszczeń konstrukcji eksploatowanych statków. Rozprzestrzeniające się wady powinny być we właściwym czasie zidentyfikowane, aby umożliwić odpowiednia naprawę. Działania profilaktyczne są zwykle przeprowadzane podczas pobytu statku w bazie postojowej. Proponowany nowy proces nadzoru i utrzymania jest oparty na monitoringu stanu integralności strukturalnej. Pod uwagę brane będą pęknięcia zmęczeniowe oraz zmniejszenie grubości.
Details
- Project's acronym:
- CORFAT
- Financial Program Name:
- Framework Programme 7
- Organization:
- Komisja Europejska
- Agreement:
- SCP7-GA-2008-218637 z dnia 2008-12-17
- Realisation period:
- 2008-11-01 - 2012-04-30
- Research team leader:
- dr hab. inż. Henryk Bugłacki
- Realised in:
- Faculty of Ocean Engineering and Ship Technology
- External institutions
participating in project: -
- STOCZNIA MARYNARKI WOJENNEJ S.A. (Poland)
- BUNDESANSTALT FUER MATERIALFORSCHUNG UND -PRUEFUNG (Germany)
- NUCLEAR N.D.T. RESEARCH & SERVICES S.R.L. (Romania)
- ABS EUROPE LTD (United States)
- VALLEN SYSTEME GMBH (Germany)
- INSTITUTO DE SOLDADURA E QUALIDADE (Portugal)
- ARISTOTELIO PANEPISTIMIO THESSALONIKIS (Greece)
- RENEKO AS (Estonia)
- TUV AUSTRIA SERVICES GMBH (Austria)
- POLITECHNIKA KRAKOWSKA (Poland)
- Project's value:
- 4 188 921.00 EUR
- Request type:
- International Research Programmes
- Domestic:
- International project
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 172 times