Abstract
Koszty zakupu taboru w komunikacji elektrycznej są istotnym czynnikiem kształtującym jej funkcjonowanie. W przypadku trolejbusów, przy ograniczonym rynku producentów i klientów ceny nowych pojazdów są stosunkowo wysokie. Trolejbusy niskopodłogowe produkowane przez producentów w Unii Europejskiej i Szwajcarii dostosowywane są indywidualnie do wymagań przewoźników. Zakup pojazdów z rynku wtórnego jest bardzo ograniczony. Przed spółkami przewozowymi, w odróżnieniu od powszechnego zakupu autobusów używanych, stoi trudne wyzwanie odnowy taboru. Gdyńskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Trolejbusowej od 2003 r. wprowadza w życie projekt konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy. W artykule przedstawiono ewolucję tego projektu w latach 2011-2014, polegającą na zastosowaniu zdywersyfikowanych nadwozi i nowoczesnych rozwiązań napędowych.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 5374 - 5382,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Połom M., Bartłomiejczyk M.: Ewolucja projektu konwersji autobusów niskopodłogowych na trolejbusy w Gdyni// Logistyka. -., nr. 4 (2015), s.5374-5382
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 120 times
Recommended for you
Konwersja autobusu z silnikiem diesla na trolejbus
- M. Bartłomiejczyk,
- J. Dombrowski,
- M. Połom
- + 1 authors