EXPERIMENTAL STUDY OF DIFFERENT SUPPLY DESIGNS IN HYDRODYNAMIC THRUST BEARINGS = Badania doświadczalne różnych sposobów smarowania wzdłużnych łożysk ślizgowych
Abstract
Hydrodynamiczne łożyska wzdłużne charakteryzują się znacznymi stratami tarcia, które przyczyniają się do wzrostu temperatury łożyska i obniżenia jego nośności. Obecnie olej smarujący jest zazwyczaj chłodzony w zewnętrznych układach chłodzenia. Po schłodzeniu olej jest dostarczany z powrotem do korpusu łożyska, z reguły do przestrzeni między klockami łożyska. Skuteczność dostarczania schłodzonego oleju w pobliże wlotu do szczeliny smarowej ma wpływ na temperaturę łożyska i jego obciążalność. W pracy przedstawiono wyniki badań doświadczalnych trzech systemów dostarczania oleju na właściwości małego łożyska szybkoobrotowego.
Authors (3)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
TRIBOLOGIA
no. 233,
pages 213 - 221,
ISSN: 0208-7774 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2010
- Bibliographic description:
- Rotta G., Wasilczuk M., Wodtke M.: EXPERIMENTAL STUDY OF DIFFERENT SUPPLY DESIGNS IN HYDRODYNAMIC THRUST BEARINGS = Badania doświadczalne różnych sposobów smarowania wzdłużnych łożysk ślizgowych// TRIBOLOGIA. -Vol. 233., iss. 5 (2010), s.213-221
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 154 times