Abstract
Tranzytowe położenie Polski jest jej atutem. Do roku 2013 ma powstać sieć zmodernizowanych linii kolejowych przystosowanych do dużych prędkości. Połączą one kraj z silnymi ekonomicznie regionami starej Unii Europejskiej oraz z wielkimi rynkami zbytu w krajach byłego Związku Radzieckiego. Przy okazji przebudowy samych tras zamierza się przebudować ważniejsze dworce strategiczne: Gdynię Główną Osobową, Warszawę Centralną, Warszawę Wschodnią, Warszawę Zachodnią, Poznań Główny, Szczecin Główny, Katowice Główne. Obecnie trwają prace budowlane w rejonie Dworca Głównego w Krakowie (Nowe Miasto), zagospodarowywany jest rejon Dworca Centralnego w Warszawie (Złote Tarasy).
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Italian
- Publication year:
- 2005
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Ferrovie ad alta velocita in Polonia// . -., (2005),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 84 times