Abstract
Obserwowanym od ok. 10 lat pozytywnym przemianom kolei jako nowoczesnego środka transportu towarzyszy ogólnoeuropejska kampania przebudowy i modernizacji dworców, rzadziej realizacja nowych obiektów. Jest ona z jednej strony - zorientowana na nowych, bogatych pasażerów, traktujących dworzec jedynie jako miejsce tranzytu, z drugiej strony - na klientelę nie korzystającą z transportu kolejowego, ale traktującą dworce jako docelowe punkty. Obok nieruchomości pokolejowych, znajdujących się w rejonach śródmiejskich dworców, uaktywniane są tereny poprzemysłowe, opuszczane przez przemysł o XIX-wiecznym rodowodzie, oparty na kolejowym transporcie. Nowy impuls inwestycyjny można zatem traktować jako swoistą katalizę urbanistyczną zdegradowanych obszarów śródmiejskich.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2007
- Bibliographic description:
- Załuski D.: Kolej i miasto// Rynek Kolejowy.. -., nr. nr 5 (2007), s.56-61
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 174 times