Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych

Abstract

W pracy przedstawiono wyniki laboratoryjnych badań oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych. Współczynnik oporu toczenia tych opon jest silnie uzależniony od ciśnienia pompowania. Po utracie nadciśnienia w oponie, gdy następuje styk wewnętrznej powierzchni bieżnika z wkładką Run-Flat, opór toczenia wzrasta około 7-8 razy w stosunku do sytuacji gdy ciśnienie pompowania jest wyregulowane do jazdy po drogach utwardzonych (500 kPa). Podczas jazdy na wkładce temperatura opony gwałtownie rośnie dochodząc (w warunkach w jakich prowadzono badania) do 90°C.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Monographic publication
Type:
rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
Title of issue:
Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa strony 1 - 10
Language:
Polish
Publication year:
2012
Bibliographic description:
Ejsmont J., Motrycz G., Ronowski G., Stryjek P., Sobieszczyk S.: Laboratoryjne badania oporu toczenia i temperatury opon do pojazdów specjalnych// Badania eksperymentalne i symulacyjne dynamiki pojazdu wieloosiowego w warunkach uszkodzenia ogumienia : praca zbiorowa/ ed. Politechnika Krakowska Kraków: , 2012, s.1-10
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 104 times

Recommended for you

Meta Tags