Abstract
Bezpieczeństwo statku zależy istotnie od jego procesu eksploatacji. Proces ten zamodelowano jako semi-Markowowski. Fazostany procesu eksploatacji wywołują zapotrzebowanie na użytkowanie określonych systemów statku. Podczas realizacji procesów użytkowania tych systemów mogą powstawać zdarzenia niezdatności elementów technicznych i antropijnych, co może powodować wypadki morskie, czyli niespodziewane zdarzenia, których konsekwencjami mogą być straty obarczające statek i jego otoczenie. Modelami relacji zdarzenia niezdatności-wypadki są drzewa niezdatności, a relacji wypadki-konsekwencje -drzewa zdarzeń. Model ma formę uniwersalną. Można za jego pomocą analizować bezpieczeństwo różnie zdefiniowanych systemów okrętowych, wypadków i wypadków morskich. Badania modelu przeprowadza się za pomocą symulacji Monte Carlo.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Conference activity
- Type:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Title of issue:
- Niezawodność i bezpieczeństwo systemów transportowych.Materiały VI Konferencji Okrętownictwo i Oceanotechnika strony 35 - 42
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2002
- Bibliographic description:
- Brandowski A.: Model bezpieczeństwa statku morskiego.// Niezawodność i bezpieczeństwo systemów transportowych.Materiały VI Konferencji Okrętownictwo i Oceanotechnika / Szczecin: P. Szczec., 2002, s.35-42
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 132 times