Abstract
W artykule opisano wybrane problemy napędu pompy cieczy chłodzącej silnika samochodowego. W tradycyjnych układach chłodzenia wydajność pompy jest zbyt duża przy wysokich prędkościach obrotowych silnika. Mierząc temperaturę tulei cylindrowych autor proponuje obniżenie wydajności pompy dla zmniejszenia mocy potrzebnej do jej napędu.
Author (1)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 36 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Journal of KONES
no. 15,
pages 239 - 244,
ISSN: 1231-4005 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2008
- Bibliographic description:
- Kneba Z.: Możliwości zmniejszenia mocy potrzebnej do napędu pompy cieczy chłodzącej silnika samochodowego// Journal of KONES. -Vol. 15., iss. nr 3 (2008), s.239-244
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 106 times