Abstract
W pracy przedstawiono rezultaty badań dotyczących metody doboru prędkości i oceny zapotrzebowanej mocy napędu statków śródlądowych, przydatnej zarówno we wstępnych etapach projektowania, jak i w zarządzaniu eksploatacją taboru śródlądowego, np. przy ustalaniu harmonogramu rejsów pasażerskich statków wycieczkowych. Do rozwiązania problemu zastosowano metodę optymalizacji nieliniowej z ograniczeniami, opartą na minimalizacji kosztu zużytego paliwa oraz minimalizacji czasu rejsu, jako kryterium oceny doskonałości projektowanego statku. Zastosowanie metody pokazano na przykładzie zestawu pchanego projektowanego w ramach Programu Eureka INCOWATRANS E!3065.
Author (1)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Language:
- English
- Publication year:
- 2004
- Bibliographic description:
- Michalski J.: Optimisation of inland vessels' route speed.// . -., (2004),
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 56 times