Optimisation of inland vessels' route speed. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Optimisation of inland vessels' route speed.

Abstract

W pracy przedstawiono rezultaty badań dotyczących metody doboru prędkości i oceny zapotrzebowanej mocy napędu statków śródlądowych, przydatnej zarówno we wstępnych etapach projektowania, jak i w zarządzaniu eksploatacją taboru śródlądowego, np. przy ustalaniu harmonogramu rejsów pasażerskich statków wycieczkowych. Do rozwiązania problemu zastosowano metodę optymalizacji nieliniowej z ograniczeniami, opartą na minimalizacji kosztu zużytego paliwa oraz minimalizacji czasu rejsu, jako kryterium oceny doskonałości projektowanego statku. Zastosowanie metody pokazano na przykładzie zestawu pchanego projektowanego w ramach Programu Eureka INCOWATRANS E!3065.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
English
Publication year:
2004
Bibliographic description:
Michalski J.: Optimisation of inland vessels' route speed.// . -., (2004),
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 56 times

Recommended for you

Meta Tags