Semi-Markov model of diesel engines' operating process. - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Semi-Markov model of diesel engines' operating process.

Abstract

Najistotniejszym problemem eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym jest problem racjonalnego (a zwłaszcza optymalnego) sterowania procesem eksploatacji tych silników. Sterowanie takie może ułatwić zastosowanie iteracyjnego algorytmu wyznaczania optymalnych strategii opracowanego przez R.A. Howarda. Wykorzystanie jednak tego algorytmu do sterowania procesem eksploatacji silników wymaga między innymi opracowania modelu procesu eksploatacji maszyn.Artykuł zawiera formalny opis procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Przedstawiono model tego procesu w postaci dwuwymiarowego procesu stochastycznego, którego współrzędnymi są procesy semimarkowskie o skończonych zbiorach stanów. Pierwszy z tych procesów opisuje proces zmian stanów technicznych maszyn, a drugi „ proces zmian ich stanów eksploatacyjnych. Zaproponowano także jednowymiarowy model procesu eksploatacji silników o zapłonie samoczynnym. Wartościami tego procesu są występujące jednocześnie stany techniczne i eksploatacyjne silników, mające istotne znaczenie praktyczne. Zasygnalizowano także możliwość wykorzystania algorytmu Howarda do optymalizacji procesu eksploatacji maszyn.

Cite as

Full text

full text is not available in portal

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Language:
English
Publication year:
2004
Bibliographic description:
Girtler J.: Semi-Markov model of diesel engines' operating process.// . -., (2004), s.0-0
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 138 times

Recommended for you

Meta Tags