Abstract
W artykule przedstawiono analizę stateczności przykładowego obiektu mostowego – sześcioprzęsłowej kładki dla pieszych o konstrukcji płytowej podpartej na pięciu filarach i przyczółkach w mieście Zirndorf. Analizowanym elementem była część ściskanej mimośrodowo podpory pośredniej. Stateczność badano na podstawie modelu numerycznego oraz z wykorzystaniem procedur normowych. W modelu obliczeniowym wykorzystano metodę elementów skończonych. Kładkę dla pieszych wymodelowano jako układ powłokowo-prętowy. Przeprowadzono cztery rodzaje analiz: analizę liniową (statyka), analizę wyboczeniową (LBA), analizę geometrycznie nieliniową (GNA) oraz geometrycznie i materiałowo nieliniową (GMNA). Wyniki z zakresu liniowego (LBA) wykorzystano w procedurach poprzedniej i obecnie obowiązującej normy mostowej. Rezultaty LBA i GNA są do siebie zbliżone – różnica wynosi zaledwie 4,3%. Wytężenie wyznaczone na podstawie analizy numerycznej modelu obliczeniowego (GMNA) wynosi 42%, według starej normy – 37%, a obecnej – 40%. Różnice są nieznaczne. Nowa norma nieco zaostrza warunki stateczności. W poprzedniej normie problemem było również dobranie odpowiedniej długości wyboczeniowej.
Authors (2)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Logistyka
pages 7079 - 7085,
ISSN: 1231-5478 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Żmuda-Trzebiatowski Ł., Iwicki P.: Stateczność kładki dla pieszych w świetle przepisów normowych// Logistyka. -., nr. 4 (2015), s.7079-7085
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 135 times
Recommended for you
Projekt wytycznych planowania tras dla pieszych
- K. Jamroz,
- R. Okraszewska,
- L. Michalski
- + 2 authors