The Lighting Designer and New Technologies: Lighting for Enhancing Business in Shops & Restaurants – The Do’s & Don’ts of Retail Lighting
Abstrakt
This paper will address issues of successful retail lighting schemes to make the audience familiar with the Do’s & Don’ts. It will also look into the details of designing lighting particularly for window displays, external shop signage and outdoor terraces of restaurants. A holistic approach to retail lighting will be presented with case studies of ‘good’ and ‘bad’ lighting solutions, mostly from Europe, to underline the impacts of lighting on the retail business in the respective countries.
Cytowania
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Autor (1)
Cytuj jako
Pełna treść
pełna treść publikacji nie jest dostępna w portalu
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Aktywność konferencyjna
- Typ:
- publikacja w wydawnictwie zbiorowym recenzowanym (także w materiałach konferencyjnych)
- Język:
- angielski
- Rok wydania:
- 2011
- Opis bibliograficzny:
- Zielińska K. M.: The Lighting Designer and New Technologies: Lighting for Enhancing Business in Shops & Restaurants – The Do’s & Don’ts of Retail Lighting// / : , 2011,
- DOI:
- Cyfrowy identyfikator dokumentu elektronicznego (otwiera się w nowej karcie) 10.13140/rg.2.1.2970.7606
- Źródła finansowania:
-
- Publikacja bezkosztowa
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 30 razy
Publikacje, które mogą cię zainteresować
‘Personas for lighting’. Three methods to develop personas for the indoor lighting environment
- N. Sokół,
- J. Martyniuk-Pęczek,
- B. Matusiak
- + 9 autorów
2023