Jan Kreft - Biographical note - Bridge of Knowledge

Search

Biography

Prof. dr hab. Jan Kreft, Politechnika Gdańska (WZiE), profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego (WZiKS) 2013-2019. Kierownik Zakładu Zarządzania Algorytmicznego (Katedra Zarządzania) i Centrum Badań nad Zarządzaniem Algorytmicznym. 

Zainteresowania badawcze: zarządzanie organizacjami mediów i nowych technologii, teoria i praktyka manipulacji i propagandy. 

Wieloletni dziennikarz polskich mediów m.in. Agencji Reuters. Korespondent w Danii, Francji, Holandii, Korei Południowej, Niemczech, Rosji, Szwajcarii, Szwecji i W. Brytanii. Autor ponad tysiąca artykułów w prasie polskiej i zagranicznej (m.in. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek”, „Gazeta Bankowa”, „Życie Gospodarcze”, „Nowe Życie Gospodarce”, „Dziennik Bałtycki”, The Warsaw Voice”, itd.).

Zarządzajacy spółkami mediów i nowych technologii.

Szkolenia i praktyki organizacji dziennikarskich Szwecji (Karlskrona/Kalmar) i Danii (Kopenhaga) oraz Dresdner Bank, Commerzbank, Münich Re, ABB.

Wieloletni doradca czołowych polskich firm ( PZU, Grupa Prokom, Polski Holding Farmaceutyczny, Energa, itd). Dyrektor Grupy Yellow.

Od 2002 roku członek rad nadzorczych polskich firm.

Członek misji MTiGM w Gwinei Równikowej i Kamerunie.

Autor strategii marketingowej dla Kancelarii Prezydenta RP. Ekspert Senatu RP. 

seen 2564 times