prof. dr hab. Jan Kreft
Biography
Prof. dr hab. Jan Kreft, Politechnika Gdańska (WZiE), profesor Uniwersytetu Jagiellońskiego (WZiKS) 2013-2019. Kierownik Zakładu Zarządzania Algorytmicznego (Katedra Zarządzania) i Centrum Badań nad Zarządzaniem Algorytmicznym.
Zainteresowania badawcze: zarządzanie organizacjami mediów i nowych technologii, teoria i praktyka manipulacji i propagandy.
Wieloletni dziennikarz polskich mediów m.in. Agencji Reuters. Korespondent w Danii, Francji, Holandii, Korei Południowej, Niemczech, Rosji, Szwajcarii, Szwecji i W. Brytanii. Autor ponad tysiąca artykułów w prasie polskiej i zagranicznej (m.in. „Polityka”, „Wprost”, „Newsweek”, „Gazeta Bankowa”, „Życie Gospodarcze”, „Nowe Życie Gospodarce”, „Dziennik Bałtycki”, The Warsaw Voice”, itd.).
Zarządzajacy spółkami mediów i nowych technologii.
Szkolenia i praktyki organizacji dziennikarskich Szwecji (Karlskrona/Kalmar) i Danii (Kopenhaga) oraz Dresdner Bank, Commerzbank, Münich Re, ABB.
Wieloletni doradca czołowych polskich firm ( PZU, Grupa Prokom, Polski Holding Farmaceutyczny, Energa, itd). Dyrektor Grupy Yellow.
Od 2002 roku członek rad nadzorczych polskich firm.
Członek misji MTiGM w Gwinei Równikowej i Kamerunie.
Autor strategii marketingowej dla Kancelarii Prezydenta RP. Ekspert Senatu RP.
seen 2564 times