mgr Karolina Wysocka
Publications
Filters
total: 5
Catalog Publications
Year 2022
-
Internationalization and Quality Assurance in Higher Education
PublicationInternationalization is an inevitable phenomenon among all contemporary higher education institutions (HEIs) in a globalizing world. It is the driving force for development and progress. In course of the last 30 years, it became an inevitable element of HE management. However, it carries along a number of risks, pitfalls, and organizational challenges. To hedge those, quality assurance (QA) is called to the stage. HEIs therefore...
Year 2018
-
Dekalog internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce
PublicationRozwój internacjonalizacji, obok doskonalenia zarządzania i dywersyfikacji misji, jest jednym z najważniejszych zadań stojących przed współczesnymi polskimi szkołami wyższymi. Dostrzeżono to w projekcie ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce. W literaturze światowej można znaleźć liczne opracowania naukowe dotyczące internacjonalizacji kształcenia i badań naukowych. Brakuje natomiast publikacji, podejmujących tematykę implementacji...
Year 2017
-
Internationalisation Applied?
PublicationInternationalization becomes no longer a fashion and set of activities conducted by some enthusiasts, but rather a leading topic either in terms of education and research, incorporated into the core missions and strategies of universities and influencing their management. So it is everywhere in the educational world, and so it is in Poland. Declaration of the official statements does not always result in real activities. This paper...
-
Jaki uniwersytet, taka internacjonalizacja, czyli o tym, jak i dlaczego kwestia modelu uniwersytetu ma wpływ na jego internacjonalizację na przykładzie Polski
PublicationDyskurs w szkolnictwie wyższym na temat modelu uniwersytetu nie odnosi się bezpośrednio do internacjonalizacji, jednakże rola i postrzeganie umiędzynarodowienia w środowisku akademickim jest różne. W środowisku wspierającym tradycyjny model uczelni internacjonalizacja traktowana jest implicite. Wynika z wolności nauki i badań oraz dążeniu do zgłębiania i zdobywania wiedzy (nauka nie ma narodowości, L. Pasteur). Jako taka nie...
Year 2016
-
Rola centrów językowych w internacjonalizacji szkolnictwa wyższego
PublicationTekst zawiera przegląd najważniejszych aspektów działania centrów językowych na rzecz umiędzynarodowienia uczelni. Autorki wskazują istotne konteksty europejskie i polskie towarzyszące internacjonalizacji. Właściwym punktem wyjścia do opisania zadań centrów językowych na uczelni jest, zdaniem autorek, kompleksowe opracowanie strategii internacjonalizacji uczelni, precyzyjne określenie ról wszystkich jednostek uczelnianych zaangażowanych...
seen 1484 times