
prof. dr hab. inż. Krzysztof Wilde
Employment
- Rector at Gdańsk University of Technology
- Professor at Department Of Mechanics Of Materials And Structures
Publications
Filters
total: 267
Catalog Publications
Year 2005
-
Experimental study on plate modal parameters
PublicationTest doświadczalny jest częścią systemu diagnostycznego. Autorzy badają wpływ dodatkowej masy na parametry modalne wolno popartej stalowej płytyi. Artykół przedstawia technikę wyznaczania parametrów modalnych dla systemów monitorowania konstrukcji.The experimental test introduced in the paper is the part of the diagnostic system. The authors investigate the influence of the additional mass on modal parameters of simply supported...
-
Identification of plate dynamic parameters for structural health monitoring
PublicationPraca przedstawia technikę wyznaczania parametrów modalnych wykorzystywanych w diagnostyce konstrukcji. Modalna masa, sztywność, tłumienie i postacie drgań wyznaczone są dla prostokątnej stalowej płyty na podstawie badań eksperymentalnych. Teoretyczne parametry modalne otrzymaneo z modelu MES. Omówiony został wpływ dodatkowej masy na parametry modalne konstrukcji.This paper presents a technique for modal parameters estimation for...
-
Identyfikacja postaci drgań obiektów mostowych na podstawie wymuszeń środowiskowych
PublicationObiekty inżynierskie o szczególnym znaczeniu, jak na przykład MOSTY, wymagają monitorowania w celu zapewnienia bezpieczeństwa ich użytkownikom. Uzupełnieniem tradycyjnych metod diagnostyki, takich jak wizualna inspekcja obiektu, mogą być metody bazujące na identyfikacji własności konstrukcji identyfikowanych z histogramów drgań. W pracy przedstawiona jest identyfikacja parametrów dynamicznych, bazująca na drganiach wywołanych obciążeniami...
-
Identyfikacja uszkodzeń płyt dwuwymiarową transformatą falkową eksperymentalnej postaci drgań
PublicationArtykuł poświęcony jest identyfikacji zniszczeń konstrukcji płytowych. Rozważano płytę z wprowadzonym defektem o powierzchni równej 2.4% powierzchni płyty i głębokości równej 25% jej grubości. Obliczono dwuwymiarową transformatę pierwszej postaci drgań wyznaczonej eksperymentalnie i numerycznie. Lokalizację defektu wskazuje lokalne ekstremum w przestrzennym rozkładzie modułów transformaty falkowej.
Year 2004
-
Identyfikacja postaci drgań płyt poprzez funkcję transmitancji widmowej.
PublicationW pracy przedstawiono interpretację odpowiedzi częstotliwościowej stalowej płyty w konspekcie identyfikacji postaci drgań.
-
Identyfikacja zniszczeń belek poprzez transformatę falkową statycznej linii ugięcia.
PublicationW pracy przedstawiono technikę lokalizacji zniszczeń poprzez transformatę falkową statycznej linii ugięcia belki wspornikowej. Przedstawiono obliczenia bazujące na danych numerycznych i eksperymentalnych.Eksperymentalne pomiary ugięć wykonano metodą optyczną na podstawie forografii cyfrowych.
-
Matematyczne modele konstrukcji inżynierskich w diagnostyce.
PublicationW pracy przedstawiono procedurę aproksymacji wykorzystującą funkcje spline.
-
Numerical simulation of damage detection in rectangular plate by two-dimensional wavelet transform.
PublicationW pracy przedstawiono metodę lokalizacji pęknięć w płytach przy zastosowaniu transformaty falkowej.
-
On using digital photos in a structure rehabilitation.
PublicationPraca dotyczy metody optycznego pomiaru ugięć w konstrukcjach inżynierskich na podstawie fotografii cyfrowych.
-
Wyznaczanie modalnych parametrów dynamicznych dużych obiektów na przykładzie mostu przez rzekę Regalicę w Szczecinie.
PublicationW pracy pokazano modelowanie konstrukcji mostowej za pomocą parametrów dynamicznych.
Year 2003
-
Crack identification in cantilever beam using wavelets
PublicationPrzedstawiono metodę identyfikacji zniszczeń przy użyciu transformacji falkowej. Rozpatrzono przykład belki wspornikowej. Pokazano, że transformacja falkowa wykrywa miejsce zniszczenia.
-
Flatter jednoprzęsłowej wiszącej kładki dla pieszych
PublicationPrzedstawiono analizę aerodynamiczną stateczności wybranego typu wiszącej kładki dla pieszych z uwzględnieniem zjawiska flatteru i dywergencji.
-
Modelowanie drgań kabli wywołanych działaniem wiatru i deszczu
PublicationW referacie zaproponowano prosty, liniowy model drgań kabli mostów wantowych obciążonych wiatrem i deszczem. Założono, iż częstotliwość ruchu górnej kropli po powierzchni kabla i częstotliwość kabla są równe oraz iż amplituda ruchu kropli dla danej prędkości wiatru są stałe. Otrzymane rezultaty porównano z istniejącymi w literaturze wynikami badań eksperymentalnych. Podano analityczne związki służące do oszacowania tłumienia aerodynamicznego...
-
Modelowanie testów dynamicznych skokiem z progu wykonanych na moście wantowym w ciągu ulicy Sucharskiego w Gdańsku.
PublicationPrzedstawiono numeryczne symulacje testu dynamicznego przeprowadzonego na podwieszonym moście w ciągu Trasy Sucharskiego w Gdańsku. Drgania mostu wywołane były skokiem przedniej osi samochodu TATRA z progu o wysokości 7 cm. Samochód modelowano jako układ o dwóch stopniach swobody dla którego parametry określono na podstawie pomiarów dwoma akcelerometrami umiejscowionymi na przedniej masce i osi samochodu. przestrzenny model...
-
Simple model of rain wind induced vibrations of stayed cables.
PublicationAnalizowano prosty, liniowy model drgań kabli mostów wantowych pod obciążeniem wiatrem i deszczem. Zakłada się, iż częstotliwość ruchu górnej kropli po powierzchni kabla i częstotliwość kabla są równe oraz iż amplituda ruchu kropli dla danej prędkości wiatru są stałe. Otrzymane rezultaty są porównane z istniejącymi w literaturze wynikami badań eksperymentalnych. Podaje się analityczne związki służące do oszacowania tłumienia...
Year 2002
-
Study of passive deck-flaps flutter control system on full bridge model. I: Theory
PublicationSformułowano modele matematyczne drgań mostu z zamontowanym pasywnym systemem sterowania flatterem w formalizmie metody elementów skończonych. System wykorzystuje stateczniki dołączone bezpośrednio do przęsła mostu. Siły aerodynamiczne działające bezpośrednio na most i stateczniki sformułowane są w przestrzeni czasu.
-
Study of passive deck-flaps flutter control system on full bridge model. II: Results
PublicationZaprezentowano badania parametryczne systemu sterowania flatterem przy pomocy dołączonych stateczników na modelu wyprowadzonego w formalizmie metody elementów skończnych. Wyniki wskazują na efektywność systemu stosującego symetryczne sprzężenie ruchu stateczników z ruchem skrętnym mostu.
seen 13927 times