mgr inż. Patrycja Jerzyło
Employment
- Senior lecturer at Department of Transportation Engineering
Research fields
Business contact
- Location
- Al. Zwycięstwa 27, 80-219 Gdańsk
- Phone
- +48 58 348 62 62
- biznes@pg.edu.pl
Social media
Contact
- patjerzy1@pg.edu.pl
Senior lecturer
- Workplace
-
Gmach Główny
room 53 open in new tab - Phone
- +48 58 34 7 1147
- patjerzy1@pg.edu.pl
Publication showcase
-
DETERMINANTS OF INLAND NAVIGATION ON THE VISTULA FROM WARSAW TO GDAŃSK
Waterborne transport is the cheapest, the safest and the least harmful to the natural environment. Restoring regular waterway cargo transport will require revitalisation of the existing trans-shipment and logistics infrastructure for commercial inland ports and building new. Transport policy makers must remember that waterborne transport is the most ecological type of transport. It produces only 10% of the gases emitted to the...
-
Uwarunkowania logistyczne planowania przestrzennego terenów zurbanizowanych na potrzeby rozwoju żeglugi śródlądowej
Planowanie przestrzenne stanowi pochodną kilku czynników natury przyrodniczej, ekonomicznej, rynkowej, technicznej, społecznej i politycznej. W planowaniu przestrzennym śródlądowych portów wodnych jako główne czynniki przyjmuje się konfigurację powierzchni terenu, tzn. jej kształt (rzeźbę terenu) oraz obecność i wzajemne położenie obiektów i punktów charakterystycznych portów wodnych. Dodatkowo w planowaniu przestrzennym i lokalizacji...
-
The spatial planning of industrial areas in an urbanized area for cargo, in the development of inland waterway transport
Spatial planning, taking into account the configuration of the surface, i.e. its shape (relief) and the presence and mutual location of objects and points of characteristic water ports, is a derivative of several natural, economic, market, technical, social and political factors. It depends on the destination port, the planned structure of trade in cargo, the forecasted traffic of ships, passageways, the technology of reloading...
seen 1997 times