Nowoczesne metody obliczania przepustowości i oceny warunków ruchu dla dróg poza aglomeracjami miejskimi, w tym dla dróg szybkiego ruchu
Aktualizacja obowiązujących w Polsce metod obliczania natężeń krytycznych i przepustowości oraz oceny warunków ruchu na autostradach, drogach ekspresowych, i drogach zamiejskich, z uwzględnieniem wpływu lokalnych ograniczeń przepustowości (LOP) na: prowadzenie objazdów, sterowanie dostępnością czy prędkościami pojazdów na poszczególnych odcinkach dróg.
Oczekiwane efekty:
• zalecenia dotyczące stosowania metody rozpoznania przyczyn powstawania LOP oraz sposobów ich likwidacji lub zmniejszania wynikających z nich strat czasu.
• instrukcja obliczania przepustowości dla dróg zamiejskich w tym dla dróg szybkiego ruchu z uwzględnieniem wpływu LOP na przepustowość i warunki ruchu;
• wytyczne wykonywania mikrosymulacyjnych modeli ruchu dla dróg zamiejskich
Details
- Financial Program Name:
- Development of Road Innovations
- Organization:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Agreement:
- DZP/RID-I-50/9/NCBR/2016 z dnia 2016-02-26
- Realisation period:
- 2020-09-01 - 2023-08-31
- Research team leader:
- dr inż. Wojciech Kustra
- Realised in:
- Faculty of Civil and Environmental Engineering
- External institutions
participating in project: -
- Politechnika Krakowska (Poland)
- Politechnika Warszawska (Poland)
- Request type:
- National Research Programmes
- Domestic:
- Domestic project
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 719 times