Wpływ tekstury i równości nawierzchni drogowych na straty energetyczne w oponach i zawieszeniach pojazdów samochodowych - Project - Bridge of Knowledge

Search

Wpływ tekstury i równości nawierzchni drogowych na straty energetyczne w oponach i zawieszeniach pojazdów samochodowych

Celem projektu jest określenie wpływu tekstury oraz równości nawierzchni drogowych na zjawiska energetyczne zachodzące w czasie współpracy opony pneumatycznej z nawierzchnią jezdni.

Details

Project's acronym:
ROLRES
Financial Program Name:
Applied Research Program
Organization:
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
Agreement:
PBS1/A6/1/2012 z dnia 2012-12-04
Realisation period:
2012-11-01 - 2015-10-31
Project manager:
prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
Realised in:
Faculty of Mechanical Engineering
External institutions
participating in project:
  • Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej (Poland)
Project's value:
1 783 149.00 PLN
Request type:
National Research Programmes
Domestic:
Domestic project
Verified by:
Gdańsk University of Technology

Filters

total: 1

  • Category

  • Year

  • Options

clear Chosen catalog filters disabled

Catalog Projects

Year 2018

  • Decreasing CO2 Emissions By Reducing Tire Rolling Resistance
    Publication

    The first motor vehicle was built by Nicolas Cugnot almost 250 years ago and since then there has been a continuous process of motor vehicles’ improvements, as well as development of new road pavements. The fuel crisis of the 70s of the 20th century made it clear to vehicle builders that measures should be taken to reduce vehicle fuel consumption and it contributed to an increased interest in electric vehicles. Although significant...

    Full text available to download

seen 623 times