Wpływ tekstury i równości nawierzchni drogowych na straty energetyczne w oponach i zawieszeniach pojazdów samochodowych
Celem projektu jest określenie wpływu tekstury oraz równości nawierzchni drogowych na zjawiska energetyczne zachodzące w czasie współpracy opony pneumatycznej z nawierzchnią jezdni.
Informacje szczegółowe
- Akronim projektu:
- ROLRES
- Program finansujący:
- Program Badań Stosowanych
- Instytucja:
- Narodowe Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) (The National Centre for Research and Development)
- Porozumienie:
- PBS1/A6/1/2012 z dnia 2012-12-04
- Okres realizacji:
- 2012-11-01 - 2015-10-31
- Kierownik projektu:
- prof. dr hab. inż. Jerzy Ejsmont
- Realizowany w:
- Wydział Mechaniczny
- Instytucje zewnętrzne
biorące udział w projekcie: -
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej (Polska)
- Wartość projektu:
- 1 783 149.00 PLN
- Typ zgłoszenia:
- Krajowy Program Badawczy
- Pochodzenie:
- Projekt krajowy
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
Publikacje powiązane z tym projektem
Filtry
wszystkich: 1
Katalog Projektów
Rok 2018
-
Decreasing CO2 Emissions By Reducing Tire Rolling Resistance
PublikacjaThe first motor vehicle was built by Nicolas Cugnot almost 250 years ago and since then there has been a continuous process of motor vehicles’ improvements, as well as development of new road pavements. The fuel crisis of the 70s of the 20th century made it clear to vehicle builders that measures should be taken to reduce vehicle fuel consumption and it contributed to an increased interest in electric vehicles. Although significant...
wyświetlono 623 razy