Abstract
Artykuł przedstawia nowy system komputerowy do projektowania okrętowych układów napędowych dysza-śruba. Obliczenia oparte są na teorii linii nośnej, teorii powierzchni nośnej oraz na wynikach oryginalnych badań eksperymentalnych. System umożliwia optymalizację ukadu dysza-śruba z punktu widzenia maksymalnej sprawności napędowej, wytrzymałości, charakterystyk kawitacyjnych i poziomu wymuszeń niestacjonarnych. Przykład obliczeniowy pokazuje zasadność projektowania układów dysza-śruba dla stosunkowo szybkich statków transportowych.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 1
Scopus
Authors (4)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 59 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-008-0019-3
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
Polish Maritime Research
no. 16,
pages 34 - 39,
ISSN: 1233-2585 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Koronowicz T., Krzemianowski Z., Tuszkowska T., Szantyr J.: A Complete Design of Ducted Propellers Using the New Computer System// Polish Maritime Research. -Vol. 16, iss. nr 2(60) (2009), s.34-39
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.2478/v10012-008-0019-3
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 123 times
Recommended for you
Identification of ship’s hull mathematical model with numerical methods
- A. Piekło,
- P. Hoffmann,
- A. Witkowska
- + 1 authors
2023
A Complete Design of Ship Propellers Using the New Computer System
- T. Koronowicz,
- Z. Krzemianowski,
- T. Tuszkowska
- + 1 authors
2009
Design and computational fluid dynamics analysis of the last stage of innovative gas-steam turbine
- S. Głuch,
- P. Ziółkowski,
- Ł. Witanowski
- + 1 authors
2021