Analysis of accumulation possibility of energy dissipated in the braking process of train driven by hybrid locomotive
Abstract
W tradycyjnym procesie hamowania cała energia kinetyczna lub potencjalna pociągu napędzanego lokomotywą z silnikiem spalinowym jest rozpraszana do otoczenia w postaci energii cieplnej. W lokomotywach hybrydowych istnieje możliwość odzyskania części tej energii przez przekazanie jej do akumulatorów i ponowne wykorzystanie do napędu pociągu. W pracy przedstawiono model układu napędowego lokomotywy hybrydowej z silnikiem spalinowym, przekładnią elektryczną i zasobnikiem energii oraz model oporów ruchu pociągu. Na podstawie przyjętych warunków pracy lokomotywy oraz składu pociągu na wybranych trasach przeprowadzono obliczenia parametrów energetycznych procesu hamowania pociągu. Wykorzystując wyniki symulacji dokonano analizy wpływu pojemności zasobnika energii na redukcję zużycia paliwa.
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Combustion Engines
no. 162,
pages 631 - 638,
ISSN: 2300-9896 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2015
- Bibliographic description:
- Kortas P., Kropiwnicki J.: Analysis of accumulation possibility of energy dissipated in the braking process of train driven by hybrid locomotive// Combustion Engines. -Vol. 162., iss. 3 (2015), s.631-638
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 122 times