Analysis of accumulation possibility of energy dissipated in the braking process of train driven by hybrid locomotive
Abstrakt
W tradycyjnym procesie hamowania cała energia kinetyczna lub potencjalna pociągu napędzanego lokomotywą z silnikiem spalinowym jest rozpraszana do otoczenia w postaci energii cieplnej. W lokomotywach hybrydowych istnieje możliwość odzyskania części tej energii przez przekazanie jej do akumulatorów i ponowne wykorzystanie do napędu pociągu. W pracy przedstawiono model układu napędowego lokomotywy hybrydowej z silnikiem spalinowym, przekładnią elektryczną i zasobnikiem energii oraz model oporów ruchu pociągu. Na podstawie przyjętych warunków pracy lokomotywy oraz składu pociągu na wybranych trasach przeprowadzono obliczenia parametrów energetycznych procesu hamowania pociągu. Wykorzystując wyniki symulacji dokonano analizy wpływu pojemności zasobnika energii na redukcję zużycia paliwa.
Autorzy (2)
Cytuj jako
Pełna treść
- Wersja publikacji
- Accepted albo Published Version
- Licencja
- otwiera się w nowej karcie
Słowa kluczowe
Informacje szczegółowe
- Kategoria:
- Publikacja w czasopiśmie
- Typ:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Opublikowano w:
-
Combustion Engines
nr 162,
strony 631 - 638,
ISSN: 2300-9896 - Język:
- polski
- Rok wydania:
- 2015
- Opis bibliograficzny:
- Kortas P., Kropiwnicki J.: Analysis of accumulation possibility of energy dissipated in the braking process of train driven by hybrid locomotive// Combustion Engines. -Vol. 162., iss. 3 (2015), s.631-638
- Weryfikacja:
- Politechnika Gdańska
wyświetlono 122 razy