Abstract
W artykule przedstawiono zastosowanie diagnostyczne obserwatorów prędkości obrotowej i momentu obciążenia w układzie napędowym z silnikiem asynchronicznym. System diagnostyczny jest dedykowany do napędu pociągu szybkiego. Celem diagnostycznym jest monitorowanie stanu czujnika prędkości obrotowej wału silnika oraz układu przeniesienia momentu trakcyjnego. Analiza sygnałów obliczanych w obserwatorach stanu pozwala na wykrycie uszkodzeń w analizowanym układzie a następnie na odpowiednią reakcję ukłądu. W przypadku wykrycia np. uszkodzenia czujnika prędkości możliwe jest przełączenie napędu w tryb pracy bezczujnikowej (tj. bez użycia czujnika prędkości wału silnika). Zaproponowane rozwiązanie zostało zweryfikowane symulacyjnie i eksperymentalnie dla napędu trakcyjnego pociągu szybkiego z silnikiem asynchronicznym klatkowym o mocy 1,2MW.
Citations
-
1 0 0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
1 0 8
Scopus
Authors (5)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuł w czasopiśmie wyróżnionym w JCR
- Published in:
-
IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS
no. 56,
pages 248 - 256,
ISSN: 0278-0046 - Language:
- English
- Publication year:
- 2009
- Bibliographic description:
- Guziński J., Diguet M., Krzemiński Z., Lewicki A., Abu-Rub H.: Application of speed and load torque observers in high-speed train drive for diagnostic purposes// IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS. -Vol. 56, nr. nr 1 January (2009), s.248-256
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.1109/tie.2008.928103
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 165 times
Recommended for you
Speed and load torque observer application in high-speed train electric drive
- J. Guziński,
- H. Abu-Rub,
- M. Diguet
- + 2 authors
Torque transmission diagnostic system for high-speed train using state-space observer
- J. Guziński,
- Z. Krzemiński,
- H. Abu-Rub
- + 1 authors