Abstract
W artykule przedstawiono wstępną koncepcję możliwości wykorzystania zjawisk wibroa-kustycznych w celu oceny stanu powierzchni tocznych szyn. Scharakteryzowano metodykę, zakres badań oraz wybór punktów lokalizacyjnych. Badania wstępne obejmowały pomiary drgań i hałasu na referencyjnym odcinku toru oraz na odcinku toru z wadą squat. Pomiary przeprowadzono na dwóch liniach kolejowych nr 213 Reda – Hel oraz 131 Chorzów Batory – Tczew. W artykule zawarto wyniki z przeprowadzonych pomiarów oraz wstępne wnioski potwierdzające zasadność prowadzenia dalszych badań zjawisk wibroakustycznych.
Citations
-
1
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (3)
Cite as
Full text
download paper
downloaded 64 times
- Publication version
- Accepted or Published Version
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.19
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
- Published in:
-
Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej
pages 255 - 265,
ISSN: 1897-4007 - Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Licow R., Tomaszewski F., Urbaniak M.: Badania wstępne możliwości oceny stanu powierzchni tocznej szyn za pomocą zjawisk wibroakustycznych// Archiwum Instytutu Inżynierii Lądowej. -., iss. 25 (2017), s.255-265
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.21008/j.1897-4007.2017.25.19
- Sources of funding:
-
- Free publication
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 124 times
Recommended for you
Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego
- R. Licow,
- F. Tomaszewski
2019