Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego

Abstract

W artykule przedstawiono koncepcję metody identyfikacji najczęściej występujących wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnałów wibroakustycznych. Opisano badane wady szyn take, jak: squat, head checking oraz wybuksowanie. Przedstawiono metodykę prowadzonych badań oraz wyniki analiz zarejestrowanych sygnałów dla warunków techniczno-eksploatacyjnych panujących na liniach kolejowych nr 213 Reda – Hel oraz nr 131 Chorzów Batory – Tczew. Wyniki badań drgań i hałasu dotyczą zarejestrowanych sygnałów dla odcinków toru z wadą oraz dla odcinków toru referencyjnego. Synteza wyników badań potwierdza zasadność rozwijania metody z wykorzystaniem sygnałów drganiowych do prowadzenia diagnostyki powierzchni tocznych szyn, jak również wskazuje na możliwość wykorzystania sygnałów wibroakustycznych do oceny innych elementów nawierzchni kolejowej.

Citations

  • 1

    CrossRef

  • 0

    Web of Science

  • 0

    Scopus

Authors (2)

Cite as

Full text

download paper
downloaded 810 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach
Published in:
Problemy Kolejnictwa pages 71 - 76,
ISSN: 0552-2145
Language:
Polish
Publication year:
2019
Bibliographic description:
Licow R., Tomaszewski F.: Identyfikacja wad powierzchni tocznej szyn za pomocą sygnału wibroakustycznego// Problemy Kolejnictwa -,iss. 185 (2019), s.71-76
DOI:
Digital Object Identifier (open in new tab) 10.36137/1858p
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 147 times

Recommended for you

Meta Tags