Abstract
Tematem referatu jest subiektywne badanie wierności brzmienia instrumentów wirtualnych (VST/TRTAS) wykorzystujących próbkowanie dźwięków rzeczywistych instrumentów muzycznych. Na potrzeby przedstawionej pracy wybrano kilka utworów muzyki orkiestrowej z epoki romantyzmu i klasycyzmu, nagranych przy użyciu instrumentów akustycznych. Następnie zaaranżowano fragmenty tych utworów, wykorzystując do tego instrumenty wirtualne i efekty cyfrowego przetwarzania sygnałów. W kolejnym kroku przeprowadzono testy subiektywne dla próbek oryginalnych i zsyntetyzowanych. W badaniach wzięła udział reprezentatywna grupa słuchaczy, składająca się zarówno z ekspertów pracujących na co dzień przy produkcjach muzycznych, jak i osób niedoświadczonych. Porównano stopień wierności odtworzenia brzmienia i artykulacji instrumentów akustycznych przez instrumenty wirtualne na przykładzie fragmentów zaaranżowanych utworów i ich oryginalnych wersji. Wyniki zostały poddane analizie statystycznej.
Authors (3)
Cite as
Full text
full text is not available in portal
Keywords
Details
- Category:
- Monographic publication
- Type:
- rozdział, artykuł w książce - dziele zbiorowym /podręczniku o zasięgu krajowym
- Title of issue:
- W : Aspekty komputerowej inżynierii dźwięku. Od metafory do standaryzacji strony 95 - 101
- Language:
- Polish
- Publication year:
- 2017
- Bibliographic description:
- Koszewski D., Marciniuk K., Kostek B.: Badanie wierności brzmienia dźwięku instrumentów wirtualnych VST/TRTAS// Aspekty komputerowej inżynierii dźwięku: od metafory do standaryzacji/ ed. Stefan Brachmański, Andrzej Miśkiewicz, Przemysław Plaskota Wrocław: Polska Sekcja Audio Engineering Society, 2017, s.95-101
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 171 times