Abstract
Technology in classroom is a matter of heated discussions in the field of education development, especially when multidisciplinary education goes along with language skills. Engineers’ education requires theoretical and practical knowledge. Moreover, dedicated computer skills become crucial for both young graduates and experienced educators on the labor market. Teaching online with or without using different Learning Management Systems (LMS) became an integrated part of teaching and grading systems at most of the universities. Unfortunately, the overuse of technology happens to result in lower learning efficiency instead of bringing development. In this article examples of overuse or misuse of technology in the classroom were discussed and some case study improvements were presented, based on case studies investigated by the representatives of Gdansk University of Technology and Online Language Center.
Citations
-
0
CrossRef
-
0
Web of Science
-
0
Scopus
Authors (2)
Cite as
Full text
- Publication version
- Accepted or Published Version
- License
- open in new tab
Keywords
Details
- Category:
- Articles
- Type:
- artykuły w czasopismach
- Published in:
-
Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej
pages 17 - 20,
ISSN: 1425-5766 - Language:
- English
- Publication year:
- 2019
- Bibliographic description:
- Kozłowska E., Howard R.: CHALK & TALK OR SWIPE & SKYPE?// Zeszyty Naukowe Wydziału Elektrotechniki i Automatyki Politechniki Gdańskiej -,iss. 68 (2019), s.17-20
- DOI:
- Digital Object Identifier (open in new tab) 10.32016/1.68.03
- Bibliography: test
-
- Kozłowska E.: Projektowanie urządzeń medycznych z wykorzystaniem informatycznych narzędzi współpracy inżynierów i lekarzy, Praca dyplomowa Magisterska, Politechnika Gdańska, Wydział Mechaniczny, 2017.
- Higgins S., Falzon C., Hall I., Moseley D., Smith F., Smith H., Wall K.: Embedding ICT In The Literacy And Numeracy Strategies, Centre for Learning and Teaching, School of Education, Communication and Language Sciences, University of Newcastle upon Tyne, Final Report, April 2005 open in new tab
- Steve Higgins S., Beauchamp G., Miller D.: Reviewing the literature on interactive whiteboards, Learning, Media and Technology, Vol. 32, No. 3, September 2007, s. 213-225 open in new tab
- Howard R., Greene S.: How To Make Study A Habit - The Teachers' Guide, Online Language Center, Rio de Janeiro, Brazil 2017.
- Rapp A., Hopfgartner F., Hamari J., Linehan C., Cena F.: Strengthening gamification studies: Current trends and future opportunities of gamification research. International Journal of Human-Computer Studies. 10.1016/j.ijhcs, 2018.11.007. 6. Kozłowska E.: Laserowa modyfikacja treści i nanonieporozumienia drukowane w 3D, Zagadnienia Aktualne Poruszane przez Młodych Naukowców, Nr 14, Kraków 2019, s. 162-165. open in new tab
- SkyEng English School, https://en.skyeng.ru/, 21.05.2019. open in new tab
- McAlpine K. J.: Proof It's Possible to Enhance or Suppress Memories, Boston University, 2019, http://www.bu.edu/today/2019/proof-its-possible-to- enhance-or-suppress-memories/, 28.05.2019.
- Sharples M.: To Improve Education -Focus on Pedagogy Not Technology, OEB Insights, 2019, https://oeb.global/oeb-insights/to-improve-education- focus-on-pedagogy-not-technology/, 10.05.2019. open in new tab
- Kozłowska E.: Wykorzystanie narzędzi współpracy online w środowisku akademickim, Zagadnienia Aktualne Poruszane przez Młodych Naukowców, Nr 13, Kraków 2018, s. 162-164.
- Pawlik J., Horowska D., Wawoczna E.: Doskonalenie biegłości w posługiwaniu się językiem angielskim specjalistycznym w środowisku e-learningowym, e- Technologie w Kształceniu Inżynierów, Kraków 2016.
- Piwowarska E., Maleńczyk I., Godziemba-Maliszewski M., Sobieraj R., Paluch D.: Wykorzystanie platform e- learningowych w nauczaniu akademickim: doświadczenia OKNO PW, IV Konferencja e- Technologie w Kształceniu Inżynierów, Gdańsk 2017.
- Teleworkers Training for CAD Systems' Users, http://www.pg.gda.pl/~telecad/index.html, 29.04.2019. open in new tab
- Kłosowski P., Grabowska A.: Obsługa programu AutoCAD 2000 i 2002 w ćwiczeniach, http://blanka.moodle.pl/file.php/1/index.html, 29.04.2019. 15. Autoryzowany Akademicki Partner Autodesk Politechniki Gdańskiej, https://pg.edu.pl/aap/, 30.04.2019. open in new tab
- Grabowska A., Kozłowska E.: Fusion 360 in Millionlights -preparation, SP4CE Moodle Platform, http://sp4ce.moodle.pl/course/view.php?id=126&lang=e n, 01.06.2019. open in new tab
- Romrell D., Kidder L., Wood E.: The SAMR Model as a Framework for Evaluating mLearning. Journal of Asynchronous Learning Network. 18. 10.24059/olj, v18i2.435, 2014. open in new tab
- Verified by:
- Gdańsk University of Technology
seen 188 times