Czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową na przykładzie inicjatywy Interizon - Publication - Bridge of Knowledge

Search

Czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową na przykładzie inicjatywy Interizon

Abstract

Głównym celem artykułu jest identyfikacja potencjalnych czynników sukcesu w inicjatywie klastrowej Interizon z uwzględnieniem czterech obszarów funkcjonowania inicjatywy: formalizacji i wewnętrznej organizacji, działań podejmowanych w ramach inicjatywy, strategii rozwoju oraz komunikacji i promocji. Przeanalizowane zostały również najważniejsze efekty wynikające z członkostwa w powyższej inicjatywie. Autorki przeprowadziły badania o charakterze jakościowym, posługując się metodą studium przypadku. Podstawową techniką zbierania danych były obserwacje bezpośrednie, analiza danych wtórnych (dokumentów wypracowanych w ramach inicjatywy) oraz ustrukturyzowane i wystandaryzowane kwestionariusze ankiety. W wyniku przeprowadzonych badań wyłoniono wiele czynników, które mogą stanowić o sukcesie Interizon. Jednym z najbardziej widocznych pozytywnych efektów "klasteringu" w inicjatywie jest rozległy proces sieciowania, obejmujący nie tylko uczestników Interizon, ale również podmioty zewnętrzne, do których zaliczyć można instytucje sektora nauki, instytucje okołobiznesowe oraz władze publiczne(abstrakt oryginalny).

Cite as

Full text

download paper
downloaded 38 times
Publication version
Accepted or Published Version
License
Creative Commons: CC-BY-NC-ND open in new tab

Keywords

Details

Category:
Articles
Type:
artykuły w czasopismach recenzowanych i innych wydawnictwach ciągłych
Published in:
Management Forum pages 29 - 37,
ISSN:
Language:
Polish
Publication year:
2016
Bibliographic description:
Lis A., Mcphillips M.: Czynniki sukcesu w zarządzaniu inicjatywą klastrową na przykładzie inicjatywy Interizon// Management Forum. -., iss. 2 (2016), s.29-37
Sources of funding:
  • Free publication
Verified by:
Gdańsk University of Technology

seen 107 times

Recommended for you

Meta Tags